کرمانشاه- ایرنا- معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه این استان یکی از مراکز مهم صنایع‌دستی کشور است گفت: در استان کرمانشاه ۷۵ رشته صنایع‌دستی فعال همچون گلیم‌بافی، گیوه‌بافی، سفالگری و چاقوسازی فعال است.

امین کوگانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا همچنین به چهار شهر و روستای ملی صنایع‌دستی در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: شهر هرسین به عنوان شهر گلیم و شهر نودشه در پاوه به عنوان شهر ملی گیوه بافی، دالاهو به عنوان شهر ملی ساخت تنبور و روستای فش کنگاور به عنوان روستای ملی ساخت سازهای سنتی به ثبت ملی رسیده‌اند.

وی در ادامه سخنانش به برگزاری کارگاه آموزشی زیورآلات سنتی با حضور ۱۵ نفر کار آموز در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: این دوره آموزشی به صورت کاملا رایگان و با هدف آموزش صنعتگران جدید در این حوزه برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اعلام اینکه این دوره به مدت ۸۰ ساعت برگزار شد، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های رایگان صنایع‌دستی برای برخورداری قشر ضعیف جامعه و ایجاد اشتغال در این قشر است.

کوگانی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای هنرمندان و صنعتگران استان به عنوان یک برنامه مدون و مستمر در دستور کار معاونت صنایع‌دستی استان قرار دارد.

به گفته وی شهرستان کرمانشاه بیش از ۱۰ هزار صنعتگر صنایع‌دستی فعال در حوزه های مختلف دارد.

در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۲۵ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در ۷۵ رشته فعالیت می‌کنند.