قزوین - ایرنا - مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی قزوین از ایجاد اشتغال برای ۷۹۱ مددجوی زندان طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

فرهاد بهرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اشتغال مددجویان شامل ۵۰۱ نفر به صورت کارگاهی در زندان، ۱۹۵ نفر اعزام به کار بیرون از زندان و ۹۵ نفر نیز به صورت اشتغال نشسته در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: فراهم کردن شرایط اشتغال برای مددجویان زندان علاوه بر تامین مایحتاج مورد نیاز خانواده، موجب می شود تا زندانیان پس از آزادی با مهارتی که در زندان کسب کرده اند بتوانند برای خود کسب و کار ایجاد کنند.

بهرامی ادامه داد: بدون شک ایجاد اشتغال برای زندانیان و کمک به عدم بازگشت آن‌ها به سمت ارتکاب جرم یک اقدام عملی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم محسوب می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی قزوین در پایان خاطرنشان کرد: زندان به عنوان یکی از ابزارهای قانونی و اجتناب ناپذیر در راستای تامین امنیت جامعه و کاهش بزهکاری افراد محسوب می‌شود.

به گفته این مسوول، بهترین راهکار برای تحقق اقدامات تامینی و تربیتی، آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه آموزی در جهت باز اجتماعی کردن مجرمان است.