بجنورد- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان‌شمالی گفت: سفر با ناوگان عمومی استان نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱.۷ درصد افزایش یافت.

سعید سبحانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک میلیون و ۱۱ هزار و ۷۸۳ مسافر در قالب ۱۱۹ هزار و ۱۸۱ سفر در این مدت با ناوگان عمومی خراسان‌شمالی جابه جا شدند.

وی دلیل افزایش مسافرت ها را شرایط آب وهوایی، انجام سفرهای کوتاه و مناسبت های مذهبی عنوان کرد و افزود: اقبال مسافران به سفر با اتوبوس به دلیل ایمنی بیشتر و نظارت هایی که بر این ناوگان انجام می شود، افزایش دارد.

استقبال مسافران از اتوبوس

سبحانی گفت: امسال ۲۲.۳ درصد از مسافران ناوگان عمومی با اتوبوس، ۵۵.۲ درصد با مینی بوس و ۲۲.۵ درصد با سواری کرایه عمومی جابه جا شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال جا به جایی ۷۲.۲ درصد مسافران در داخل استان و سفر ۲۷.۸ درصد مسافران به خارج از استان ثبت شده است.

خراسان شمالی در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

۳۸ شرکت، یکهزار و ۲۸۹ راننده و ۷۹۵ دستگاه ناوگان شامل ۱۳۸ دستگاه اتوبوس، ۲۴۲ دستگاه مینی بوس و ۴۱۵ دستگاه سواری کرایه عمومی در این استان فعالیت می کنند.