جابجایی مسافران نوروزی با ناوگان عمومی خراسان‌شمالی ۷.۸ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: نوروز امسال ۷۵ هزار و ۹۶۲ مسافر با ناوگان عمومی استان جابجا شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۷.۸ درصد افزایش یافت.

سعید سبحانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد مسافر از آغاز طرح نوروزی در ۲۴ اسفندماه پارسال تاکنون در قالب ۱۰ هزار و ۵۰۴ سفر با ناوگان عمومی استان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ای جابجا شدند.

وی افزود: اگرچه شمار مسافران نوروزی با ناوگان عمومی استان افزایش یافته ولی تعداد سفرهای نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶.۸ درصد کاهش یافته و این نشان از اقبال مردم به ناوگان سنگین است.

سبحانی خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی استان امسال ترجیح دادند با ناوگان سنگین سفر داشته باشند که علت آن می تواند پایین بودن نرخ کرایه ها و نیز شرایط آب و هوایی باشد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: برای خدمات رسانی به مسافران، نوروز امسال ناوگان عمومی مسافری با ظرفیت ۹ هزار و ۵۰۰ صندلی آماده شدند.

وی اظهار کرد: ۷۹۸ دستگاه ناوگان عمومی مسافری شامل ۱۴۷ دستگاه اتوبوس، ۲۲۷ دستگاه مینی بوس و ۴۲۴ دستگاه سواری کرایه عمومی به مسافران خدمات رسانی کردند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: در استان هزار و ۳۶۶ راننده ناوگان عمومی در زمینه جابجایی مسافر فعال هستند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha