همدان- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از دریافت جریمه ۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریالی قاچاقچی گردو در شهرستان ملایر خبر داد.

مرضیه یونسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز ملایر به پرونده قاچاق یک هزار و ۹۳۶ کیلوگرم گردو خارجی به ارزش سه میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نشدن مدارک گمرکی و نحوه کشف، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متخلف را به پرداخت جزای نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد.

یونسی اظهار کرد: همچنین شعبه به ازای ضبط وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق، متخلف را معادل ارزش آن به پرداخت ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت بیش از ۶ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: واحد اجرای احکام تعزیرات حکومتی شهرستان ملایر با قطعی شدن حکم صادره، این جریمه را دریافت کرد.

یونسی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان ملایر از یک خودرو باری وانت، محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

ضبط دستگاه تولید رمز ارز قاچاق در ملایر

وی همچنین از محکومیت ۴۷۶ میلیون ریالی برای نگهداری ماینر قاچاق در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: پرونده نگهداری سه دستگاه ماینر و ۶ دستگاه خنک کننده قاچاق به ارزش ۴۷۶ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان ملایر رسیدگی شد.

یونسی افزود: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متخلف را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی ملایر از یک دامداری کالای قاچاق را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

محکومیت ۸۱۵ میلیون ریالی جایگاه دار سوخت در همدان

یونسی از محکومیت ۸۱۵ میلیون ریالی جایگاه دار سوخت در همدان خبر داد و افزود: شعبه سوم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان همدان به پرونده عرضه یک هزار و ۸۷۳ لیتر بنزین خارج از ضوابط تعیینی دولت به ارزش ۴۰۷ میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی ادامه داد: شعبه پس از رسیدگی و با توجه به ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متخلف را به پرداخت ۸۱۵ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش کالای کشف شده محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: با گزارش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی پیرامون کشف هفت عدد کارت سوخت شخصی و سوء استفاده از آنها در یک جایگاه، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.