۷۵۵ قاچاقچی کالا امسال در همدان دستگیر شدند

همدان- ایرنا- رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: ۷۵۵ قاچاقچی کالا نیمه نخست سال جاری در این استان شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ مجتبی محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پلیس امنیت اقتصادی از چهار سال پیش با هدف حمایت از سرمایه گذار، تولید کننده، کسبه و بازاریان راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا سه میلیون لیتر سوخت قاچاق به ارزش یک هزار میلیارد ریال از بدو تشکیل پلیس امنیت اقتصادی تاکنون(چهار سال گذشته) کشف و ضبط شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان یادآوری کرد: نیمه نخست سال جاری سه هزار و ۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در این مدت ۷۶۸ پرونده قاچاق تشکیل شده ادامه داد: در پرونده های مهم و ملی با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال در مجموع ارزش پرونده ها به یک هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال می رسد که ۱۷۸ درصد نسبت به ۶ ماهه سال گذشته افزایش داشته است.

توقیف ۳۳۶ دستگاه خودروی شوتی

وی اظهار کرد: ۱۸ مرحله طرح در راستای برخورد با احتکار کالاهای اساسی و قاچاق کالای سلامت محور اجرا شده که نتیجه آن کشف ۸۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق، دستگیری ۲۶۵ متهم و توقیف ۲۲۰ دستگاه خودرو بوده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: تردد خودروهای شوتی بیشتر مواقع موجب بروز سوانح رانندگی، خسارت به خودروها و شهادت همکاران انتظامی شده که در این باره تاکنون ۱۹ نفر عوامل انتظامی کشور به درجه رفیع شهادت رسیدند.

سرهنگ محمدی افزود: ۳۰ طرح برای توقیف خودروهای شوتی در همدان اجرا شد که در این راستا ۳۲۶ متهم و ۳۳۶ دستگاه خودرو شوتی توقیف و در مجموع ارزش ریالی آن هفت هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بود.

وی اضافه کرد: نیمه نخست امسال ۸۵ هزار دستگاه لوازم خانگی، ۶۰۰ هزار لیتر فرآورده های سوختی، ۵۱ هزار پاکت سیگار، لوازم آرایشی ۲۰۱ هزارقلم، تجهیزات الکترونیکی رایانه ای ۴۷ هزار دستگاه، پارچه ۹ هزار متر، دارو ۶۶ هزار قلم، پوشاک و البسه ۱۰ هزار ثوب، لوازم یدکی ۴۱ هزار دستگاه و در مجموع به ارزش سه هزار و ۴۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شده است.

تشکیل چهارهزار و ۹۴۰ میلیارد ریال پرونده در بخش جرائم اقتصادی

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: پرونده های جرائم اقتصادی شامل تسهیلات غیرمجاز، زمین خواری، رشاء و ارتشاء، فرار مالیاتی، تبانی، اختلاس و پولشویی و جرائم بورس می شود که نیمه نخست امسال ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده در این حوزه به چهار هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال می رسد.

سرهنگ محمدی اضافه کرد: بررسی آماری پرونده های تشکیل شده در بخش جرائم اقتصادی گویای این است که در این ارتباط ۶۸ درصد ارزش ریالی پرونده های مکشوفه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

راه اندازی اداره اقتصاد دیجیتال

وی گفت: به تازگی اداره جدیدی با عنوان «اقتصاد دیجیتال» زیر مجموعه پلیس امنیت اقتصادی شکل گفته است که کار آن رصد و پایش مداوم فضای مجازی در راستای پیشگیری، شناسایی و مقابله با کالای قاچاق و جرائم و مفاسد اقتصادی است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه حدود سه ماه از راه اندازی اداره اقتصاد دیجیتال می گذرد اضافه کرد: این مجموعه در فضای مجازی نسبت به شناسایی کالای قاچاق و مفاسد اقتصادی اقدام می کند.

سرهنگ محمدی بیان کرد: ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی نیز از ۲ سال پیش راه اندازی شده است که مردم می توانند اخبار خود را با شماره ۰۹۶۳۰۰ در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha