تهران - ایرنا - «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج از فلسطین در نخستین سالروز عملیات طوفان الاقصی گفت: عملیات طوفان الاقصی مرحله جدیدی را در مبارزه با رژیم صهیونیستی رقم زد و نقطه سیاسی در تاریخ این رژیم جعلی باقی خواهد ماند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، خالد مشعل امروز دوشنبه در سخنانی تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی نقطه سیاهی در تاریخ رژیم صهیونیستی و بشارت بخش زوال این رژیم در آینده نزدیک است.

مشعل گفت: رژیم صهیونیستی شکست خورده و ناکام است و گردان های مقاومت حماسه پیروزی را با وجود همه جنایت های رژیم صهیونیستی رقم زدند.

وی با اشاره به حمایت و پیشتیبانی محور مقاومت از مقاومت و ملت فلسطین گفت: از برادران خود در لبنان و ایران و یمن و عراق که برای ما جانفشانی کرده و قافله ای از شهدا از جمله رهبران خود و در صدر آن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله را نثار کردند، قدردانی می کنیم.

مشعل گفت: جنبش حماس رئیس و بسیاری از پرسنل و رزمندگان را برای قدس و سرزمین فلسطین نثار کرد.

وی گفت: عملیات طوفان الاقصی تاثیرات راهبردی دارد و افق هایی را باز کرد و در یک سال، نتایج چندین ساله را رقم زد.

مشعل گفت: عملیات طوفان الاقصی امت اسلامی را متحد کرد و آزادسازی سرزمین فلسطین را تسریع بخشید و رژیم اسرائیل را به نقطه صفر بازگردنداند زیرا برای موجودیت خود می جنگد. آمار نظرسنجی های رسانه های صهیونیستی درباره شکست اسرائیل از حماس و فرار اشغالگران از سرزمین فلسطین و ترس آنها از سکونت در اطراف نوار غزه سخن می گوید.

وی گفت: طوفان الاقصی چهره واقعی رژیم صهیونیستی را نشان داد. مسئله فلسطین را به کانون توجهات بازگرداند و آن را دوباره احیا کرد. این عملیات نقشه یهودی سازی قدس را خنثی کرد.

مشعل گفت: خسارت های ما تاکتیکی و خسارت های اشغالگران راهبردی است. رژیم صهیونسیتی به سوی زوال و نابودی خود می رود.