ساری- ایرنا- معاون نگهداری و تعمیرات شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: واحد یک بخار که طبق برنامه زمان بندی و به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بود، به تولید برگشت.

به گزارش ایرنا، ابراهیم قلعه سری روز دوشنبه اظهار کرد: این واحد که طبق برنامه زمانبندی و به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از ششم مهرماه از مدار خارج شده بود، پس از ۶ روز فعالیت تعمیراتی مجدداً به مدار تولید بازگشت.

وی افزود: در طول تعمیرات این واحد علاوه بر فعالیت‌های معمول در خروج واحد و تعمیرات میاندوره ای، اقدامات مختلفی به شرح ذیل بر روی تجهیزات بویلر، سیستم آب دریا، فید پمپ الکتریکی و کانالهای دود، هوا و ایرپری هیتر شامل: بازدید از دم گیت در عمق آب توسط غواص، دم گیت گذاری، خارج کردن، بررسی و رفع عیب محل نشست پمپ آب دریا، برشکاری، جوشکاری و رادیوگرافی مسیر فیدپمپ الکتریکی RL۲۳، رفع نشتی و تخلیه رسوبات بویلر، شستشو و رفع نشتی‌های مسیر کانال دود، هوا و ایرپری هیتر، تخلیه رسوبات و قلیاشویی ایرپری هیتر انجام شد.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت تولید ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور است که می‌تواند بیش از ۴ درصد برق کشور را تأمین کند.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکاء مازندران به ظرفیت نامی ۴۸۴ مگاوات در داخل محوطه نیروگاه نکا قرار گرفته و شامل دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است.