تبریز-ایرنا- فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر توانمندی های بی مانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دفاع از حریم ملت و میهن، گفت: تجهیزات ادعایی پیشرفته ارتش اسرائیل غاصب در مقابل موشک های ایران منفعل است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری ، سردار اصغر عباسقلی زاده در جلسه شورای پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی، پاسخ موشکی جمهوری اسلامی ایران به یاوه سرایی های رژیم صهیونیستی را متفکرانه و منطقی دانست و افزود: عملیات های وعده صادق ۱ و ۲ یک وظیفه دینی و انقلابی برای ما بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن از روز اول به دنبال مقابله با انقلاب اسلامی بود و از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نطام فروگذاری نکرده است، اظهار کرد: دشمنی که دارای تجهیزات پیشرفته روز دیناست، امروز در برابر تجهیزات نیروهای مسلح ایران حرفی برای گفتن ندارد.

عباسقلی زاده ادامه داد: عملیات اخیر هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داد به رغم تجهیزات میلیارد دلاری رژیم صهیونی، نتوانستند در برابر موشک های نیروهای مسلح ما مقابله کنند.

وی بر توسعه و گسترش شیوه های گوناگون پدافند غیرعامل در کشور تاکید و اضافه کرد: البته در این رابطه کاستی ها و کمبودهایی وجود دارد که دستگاه های مختلف اجرایی و خدماتی باید در سریع ترین زمان نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: باید پذیرفت که پدافند غیرعامل آن طور که باید در سازمان و نهادها اجرایی و پیاده سازی نشده است.

به گزارش ایرنا، معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از تشکیل شورای پدافند غیرعامل استان در راستای افزایش آمادگی و مقابله با تهدیدات جنگ غیرنظامی یاد کرد و افزود: این شورا و حضور مدیران دستگاه های مختلف در جلسات آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهراب داوری اظهار کرد: هر کسی در مسئولیت خود اگر به این سئوال پاسخ دهد که چه کنیم تا در زمان بحران خدمات رسانی به مردم قطع نشود، به نتیجه عملگرا و مردم پسند و در نهایت رضایت پروردگار رسیده ایم.

وی ادامه داد: اگر در برخی حوزه ها موفق نیستیم، دلیل اصلی آن درگیری ذهن مدیر با تفکرات سنتی و قدیمی است.

داوری با اشاره به اینکه تهدیدات امروز دشمن پیچیده و بیشتر غیرنظامی و یا ترکیبی از جنگ غیرعامل است، یادآور شد: بنابراین در پاسخ ها و آمادگی ها در برابر تهدیدات نوین نیازمند افزایش علم و دانش دفاع غیرعامل هستیم.

وی اضافه کرد: هر مدیری برای مجموعه خودش باید یک پیوست مناسب برای مواقع بحران آماده کند، تا خدمات رسانی به مردم دچار مشکل نشود.