ارومیه- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: متخلف حیوان آزاری در شهرستان ارومیه شناسایی و دستگیر شد.

رضا معصومی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فرد متخلف یک قلاده سگ را با طناب به خودرو بسته و اقدام به کشیدن آن بر روی زمین و انتشار فیلم آن در فضای مجازی کرده بود که انتشار این فیلم موجب جریحه دار شدن عواطف و احساسات عمومی شد .

وی ادامه داد: فرد متخلف که اهل یکی از روستاهای توابع شهرستان ارومیه بود، توسط یگان حفاظت محیط زیست استان شناسایی، دستگیر و با تشکیل پرونده تخلف به مرجع قضایی معرفی شد.

معصومی با اشاره به تلقی شدن حیوان آزاری به عنوان جرم، بیان کرد : ماموران گشت یگان حفاظت محیط زیست استان علاوه بر انجام گشت های شبانه روزی میدانی به صورت مستمر فضای مجازی را مورد پایش قرار می دهند و متخلفان با تشکیل پرونده تخلف، به مرجع قضایی معرفی می شوند تا برخورد قانونی در این خصوص صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته تصاویر و ویدیویی در فضای مجازی مبنی بر حیوان آزاری منتشر شد که خبرنگار ایرنا با پیگیری از محیط زیست به بومی بودن آن در استان پی برد و در نهایت دادستان ارومیه با واکنش نشان دادن به این موضوع، دستور پیگیری صادر کرد که منجر به دستگیری متهم شد.