جیرفت- ایرنا- رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: در نیمه نخست امسال به ۶۸ پرونده تخلف شرکت‌ها و رانندگان بخش حمل و نقل کالا و مسافر بین شهری جنوب کرمان رسیدگی شد.

روح الله آیین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۸ پرونده تخلف شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر بین شهری طی ۶ ماه گذشته در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان حمل و نقل بین شهری استان تشکیل شد که شامل ۲۰۴ مورد تخلف است.

وی اضافه کرد: از ۶۸ پرونده تخلف، ۳۵ مورد منجر به جریمه نقدی و لغو پروانه فعالیت، چهار مورد تبرئه و ۲۹ مورد نیز تذکر کتبی دریافت کردند.

آیین ادامه داد: بیشترین تخلفات کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل بین شهری مربوط به صدور اسناد حمل به صورت غیر واقعی(صوری)، عدم درج نرخ واقعی حمل و سوءاستفاده از کارت هوشمند راننده بوده است.

رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای جنوب کرمان یادآور شد: مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار می‌توانند هرگونه شکایت خود را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه با متخلفان برخوردهای قانونی لازم انجام شود.