سمنان - ایرنا - معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش سمنان گفت: ۳۳ هزار و ۱۰۳ دانش‌آموز از دوره‌های تحصیلی مختلف این استان زیر پوشش طرح غربالگری نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) قرار گرفتند.

علی محبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول، سوم و پنج در دوره اول و دوم ابتدایی و پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم در دوره اول و دوم متوسطه در استان سمنان زیر پوشش طرح غربالگری نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) قرار گرفتند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در هشت خرده‌مقیاس روانشناختی از جمله اضطراب، افسردگی، نقص در مهارت برای انجام تکالیف تحصیلی، پرخاشگری و تکانش‌گری، در طرح غربالگری نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) مورد بررسی قرار می‌گیرند.

معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش سمنان بیان کرد: طرح «نماد» به دنبال شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و آسیب‌دیده و ارائه خدمات موثر و به هنگام به این دانش‌آموزان است.

وی اظهار کرد: طرح غربالگری نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی توسط آموزگار و در دوره متوسطه توسط خوداظهاری دانش‌آموز در سامانه به طور برخط انجام می‌شود.

به گفته معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش سمنان، طبق بررسی و تحلیل نتیجه اعلام شاخص‌ها در مورد هر دانش‌آموز، آنان در سه سطح به رنگ‌های سبز، زرد و قرمز برای دریافت مداخلات سطح بندی می شوند.

محبی تصریح کرد: برای بررسی صحت نتیجه غربالگری در مرحله نخست اگر دانش‌آموزی در وضعیت پرخطر باشد، بررسی‌های بیشتر با فراخوان والدین انجام و در شرایط نیاز به طور محرمانه به مراکز مشاوره و دستگاه‌های برون‌سازمانی برای دریافت خدمات رایگان معرفی می‌شوند.

معاون امور تربیتی و مراقبت در مقابل آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش سمنان گفت: نتیجه غربالگری‌ها با انجام مصاحبه تشخیصی توسط مشاوران مدرسه‌ها در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، ۱۳۵ هزار دانش‌آموز استان سمنان در یک‌هزار و ۱۹۸ مدرسه تحصیل می‌کنند.