تهران- ایرنا- کنسرت «لیان بوشهر» به سرپرستی محسن شریفیان در برج میلاد به روی صحنه رفت، این کنسرت میزبان سفیر ژاپن در ایران بود، در سانس دوم اعلام شد که مادر یکی از نوازندگان، درگذشته است اما این نوازنده به دلیل تعهد به گروه و مخاطبان، به اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کنسرت، کنسرت گروه موسیقی «لیان بوشهر» به سرپرستی محسن شریفیان شامگاه یکشنبه- ۱۵ مهرماه- طی دو سانس در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران به روی صحنه رفت.

کنسرت «لیان» در سانس نخست میزبان تسوکادا تاماکی سفیر ژاپن در ایران بود و در اتفاقی جالب، سفیر ژاپن در بخشی از اجرا به دلیل علاقه فراوان به موسیقی بوشهری، قطعه‌ای را با محسن شریفیان همنوازی کرد.

در سانس دوم این کنسرت که محسن شریفیان به همراه دخترش لیانا شریفیان آغازکننده آن به سبک و سیاق پرانرژی همیشگی گروه بودند، اتفاقاتی در اواخر اجرا رخ داد که بر خلاف همیشه، مخاطبان با اشک و گریه، سالن را ترک کردند.

در اواسط اجرا شریفیان به مخاطبان گفت: معذرت می‌خواهم که در این بخش از کنسرت که شور و حال شما و انرژی بالا، در بهترین حالت ممکن است، این موضوع را مطرح می‌کنم. چون پر از درس است. درس زندگی و همزیستی که بی شک باید به آن توجهی ویژه کرد.

وی افزود: برسیم به قصه زندگی ما در گروه «لیان»، گروه ما ۳۱ سال است که در کنار هم کار و زندگی می‌کنیم. من هر چه دارم از تک تک اعضای گروه دارم. اتفاقی که غم‌انگیز است و تعهد اعضای گروه را نشان می‌دهد را با نهایت ناراحتی به شما در این لحظه از کنسرت اعلام می‌کنم.

سرپرست گروه موسیقی «لیان» بیان کرد: حسین کاوه خو یکی از نوازنده‌هایم در این کنسرت که در سانس قبل هم او را در آغوش گرفتم و بوسیدم، امشب مادرش فوت کرده و فردا صبح باید برای تشییع پیکر ایشان به شهرش برود. او با نهایت اندوهی که داشت، ماند و گفت موظف و متعهد به ماندن و اجرای این برنامه است.

محسن شریفیان در حالی که بیش از سه دقیقه همه سالن به صورت ایستاده در حال تشویق حسین کاوه خو (نوازنده عود در گروه لیان) بودند، با بغض گفت: داغی بالاتر از فوت مادر داریم؟ اما حسین کنار ما ماند تا دل شما را شاد کند. ما فقط شرمنده‌ایم و به او افتخار می‌کنیم. ما در این لحظه شادترین قطعه خود را به حسین تقدیم می‌کنیم. در این لحظه غمگین و تلخ؛ و با رقص آئینی‌مان، این داغ را به حسین تسلیت می‌گوییم و شریک غمش هستیم. ما در همه مراسم‌مان، از عزا و شادی، می‌رقصیم و این سبک زندگی ماست. ما اینجاییم که غم‌های شما را قاچاق کنیم.

در ادامه یکی از اعضای گروه در حالی که شادترین قطعه «لیان» در حال اجرا بود، با رقص آیینی بوشهری به سمت نوازنده عود رفت و در این لحظه شریفیان نیز روی صحنه در مقابل نوازنده‌اش زانو زد و گریست. تصاویری تکان‌دهنده و عجیب که بی‌شک تا همیشه در ذهن دوستداران لیان نقش خواهد بست.

محمود بردک نیا، فرزاد خسروی، حسین کاوه خو، حمزه مقدم، محمدرضا مقدم، صادق حسین پور، آکا صفوی، لیانا شریفیان و محسن شریفیان اعضای گروه «لیان» در این کنسرت بودند. این کنسرت به تهیه‌کنندگی علی حق شناس برگزار شد و برای ششم آبان نیز تمدید شده است.