اردبیل-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری ۳۱۱ کیلومتر روکش آسفالت اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال در مناطق مختلف این استان اجرا شده است.

کلیم‌اللله وثوقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی ۶ ماه اخیر ۳۰۱ کیلومتر روکش آسفالت به صورت پیمانی و ۱۰ کیلومتر به صورت امانی (با استفاده از ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل) اجرا شده است که از این میزان ۷۹ کیلومتر راه شریانی،۶۴ کیلومتر در راه‌های فرعی و ۱۵۸ کیلومتر راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از ساماندهی و آسفالت جاده قدیم اردبیل به مشگین‌شهر از سمت میراشرف تا جبه‌دار، ثمرین و گندیشمین به طول ۳۱ کیلومتر خبر داد و اضافه کرد: بخش زیادی از این پروژه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وثوقی اضافه کرد: این میزان روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال اجرا شده است و در حال حاضر چهار هزار ۵۰۰ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهی داریم.

به گفته این مقام مسئول ، هزینه آسفالت هر کیلومتر در راه‌های اصلی ۲۵ میلیارد ریال و در راه‌های فرعی و روستایی۲۰ میلیارد ریال است.

وی همچنین به اجرای طرح ایمن‌سازی راه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون در پنج کیلومتر از راه‌های استان سیستم روشنایی نصب و اجرایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: حذف ۱۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های استان در دستور کار اداره کل است که تاکنون سه مورد اجرا شده است.