تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار ۴۴ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار مغان از افزایش ۴۴ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی این شهرستان در نیمه اول امسال خبر داد.

لطف‌الله بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ۶ ماه نخست پارسال ۴۳ هزار و ۷۹۸ مسافر پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کردند، اظهار کرد: امسال ۶۳ هزار مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کردند.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۸۴۵ نفر ایرانی و ۶۲ هزار و ۱۳۲ نفر نیز مسافران خارجی هستند که مسافران ایرانی به‌صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد کردند.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار مسافران ورودی ایرانی در ۶ ماه گذشته را ۸۴۳ نفر و خروجی مسافران ایرانی را ۲ نفر عنوان کرد و گفت: در این مدت ۲۹ هزار و ۵۲۰ مسافر خارجی از مرز بیله‌سوار وارد ایران شده و ۳۲ هزار و ۶۱۲ مسافر خارجی نیز از این مرز خارج شده‌اند.

بابایی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی خروجی مسافران خارجی از پایانه مرزی بیله‌سوار در ۶ ماه نخست امسال بیان کرد: در این مدت خروجی مسافران خارجی از این پایانه ۲۱ هزار و ۷۸۴ مسافر بود که این میزان امسال به ۳۲ هزار و ۶۱۲ مسافر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین در ۶ ماه نخست پارسال ۲۰ هزار و ۶۰۱ مسافر خارجی از پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشور شدند که این رقم در مدت مشابه امسال با افزایش ۴۳ درصدی به ۲۹ هزار و ۵۲۰ مسافر افزایش یافته است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار ادامه داد: در ۶ ماه اول امسال در مجموع حدود ۷۷ هزار دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر و خالی از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کردند که از این تعداد ۳۹ هزار و ۹۸۵ دستگاه وارد و ۳۶ هزار و ۹۴۶ دستگاه وسیله نقلیه نیز از مرز بیله‌سوار خارج شده است.

بابایی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۷۵ هزار و ۲۸۹ دستگاه کامیون و هزار و ۶۴۲ دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کردند، گفت: تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد و تردد کامیون نیز ۲۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha