بیرجند - ایرنا - عملیات اجرایی ساخت هنرستان تربیت بدنی با مشارکت ۱۰۰ درصدی خیر مدرسه ساز در مجموعه ورزشی شهید شهپر بیرجند آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این هنرستان ۶ کلاس به همت خیر نیک اندیش "محمد جوانشیر گیو" با زیربنای ۷۱۲ متر مربع و اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی روز دوشنبه در مراسم کلنگ زنی این پروژه آموزشی گفت: احداث فضاهای آموزشی و تربیتی مانند این هنرستان، گام مهمی در جهت تربیت نسل سالم و پویاست، جوانان ما با تحصیل در رشته تربیت بدنی از آسیب‌های اجتماعی در امان می‌مانند و آینده‌ روشن برای خود و جامعه رقم خواهند زد.

سید محمدرضا طالبی افزود: آموزش و پرورش نه تنها یک وظیفه، بلکه یک سرمایه‌گذاری راهبردی برای آینده کشور است و با ساخت این هنرستان، گامی مهمی در جهت تربیت نسل جوانی برداشته‌ایم که بتوانند با دانش و مهارت، به پیشرفت و توسعه کشور کمک کنند.

وی بیان کرد: اما نباید فراموش کنیم که ساخت مدرسه تنها بخشی از کار است لذا باید به کیفیت آموزش، به‌روز رسانی محتوای آموزشی و تربیت معلمان نیز توجه ویژه داشته باشیم لذا از همه خیرین، مسئولان و مردم دعوت می‌کنیم تا در این کار خداپسندانه مشارکت کرده و به توسعه آموزش و پرورش کمک کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در تقویت هویت ملی و ارزش‌های اسلامی دارد و با آموزش صحیح به دانش آموزان می‌توان به تقویت احساس تعلق و مسئولیت‌پذیری در آنان دست یافت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم گفت: این هنرستان در زمینی به مساحت ۷۱۲ متر مربع احداث خواهد شد و نویدبخش آینده‌ای روشن برای جوانان ورزشکار استان است.

ابوالفضل خاتمی با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در توسعه زیرساخت‌های آموزشی اظهار کرد: خیرین، سرمایه‌های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی هستند و مشارکت آنان در مدرسه‌سازی، مصداق بارز تحقق شعار سال است.

وی با بیان اینکه احداث این هنرستان در شرایط فعلی نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است گفت: همه هزینه‌های ساخت هنرستان را با برآورد ۱۱۰ میلیارد ریال دکتر محمد جوانشیر گیو متعهد شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اضافه کرد: سال گذشته خیرین نیکوکار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای مدرسه سازی متقبل شدند.