۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85516328
T T
۱۸ نفر

برچسب‌ها

بدرقه پزشک بیرجندی که در ساخت ۱۱ مدرسه مشارکت کرد

بیرجند - ایرنا - زنده یاد "داریوش گنجی" پزشک بیرجندی که از سال ۱۳۹۰ در ساخت ۱۱ مدرسه مشارکت داشت، روز شنبه با بدرقه مردم قدرشناس خراسان جنوبی راهی خانه ابدی شد.

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع پیکر خیر مدرسه ساز پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در بهشت متقین بیرجند برگزار شد.

دکتر داریوش گنجی یکی از هزاران خیر کشور در حوزه مدرسه‌ سازی است و اگرچه ۶۰ سال در آلمان زندگی کرد اما قلبش همواره برای فرزندان ایران اسلامی و خراسان جنوبی می‌تپید.

این خیر مدرسه‌ ساز آرزو داشت که دانش‌آموزان وطن اش در شرایط تحصیلی مناسب، درس بخوانند لذا از مال و دارایی خود گذشت و به ساخت مدارس در بیرجند و دیگر نقاط خراسان جنوبی اهتمام ورزید.

او که بارها از جانب مسئولان و مردم مورد تکریم و تجلیل قرار گرفت، پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکرش امروز در آرامستان بیرجند و در آرامگاه خانوادگی به خاک سپرده شد.

وزیر آموزش و پرورش نیز پیام تسلیتی صادر کرد که در این پیام آمده است: درگذشت انسانی وارسته، نیکوکار و خیر نیک اندیش زنده یاد «دکتر داریوش گنجی» موجب تاسف و تالم فراوان شد.

بدرقه پزشک بیرجندی که در ساخت ۱۱ مدرسه مشارکت کرد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در حاشیه مراسم تشییع پیکر این خیر مدرسه ساز به خبرنگار ایرنا گفت: مرحوم داریوش گنجی از سال ۱۳۹۰ تاکنون در ساخت ۱۱ پروژه مدرسه سازی مشارکت کرده که مبلغ آن ۳۳۰ میلیارد ریال بوده است.

حامد رخسارپور افزود: هفت مدرسه ساخته و افتتاح شده همچنین چهار مدرسه در دستگرد، میرداماد، امیرآباد و شهرک امام علی در دست اجرا است.

وی گفت: تاکنون مدرسه ۶ کلاسه نارون، مدرسه ۶ کلاسه مهرشهر، مدرسه ۲ کلاسه استثنایی امیرآباد، مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک امام علی (ع)، مدرسه ۶ کلاسه استثنایی اوتیسم، مدرسه استثنایی وصال و مدرسه ۶ کلاسه حاجی‌آباد به همت این خیر مدرسه‌ساز احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: این استان در سطح کشور به لحاظ پروژه‌های خیرساز و جذب خیرین رتبه بالایی در کشور دارد و بسیاری از خیرین غیربومی هستند.

بدرقه پزشک بیرجندی که در ساخت ۱۱ مدرسه مشارکت کرد

همچنین مراسم نکوداشت این خیر مدرسه ساز ۳۰ اردیبهشت امسال با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

جواد قناعت در این مراسم گفت: برای کار ارزشمند و فاخر خیران مدرسه‌ ساز از جمله دکتر داریوش گنجی نمی‌توان قیمتی تعیین کرد.

مرحوم گنجی هم اظهار کرد: امیدوارم همه دانش‌آموزان در این مدارس درس بخوانند و آینده خوب و زندگی سرشار از موفقیت و آبرومندانه داشته باشند.

وی با اظهار خوشحالی از ابراز محبت دانش‌آموزان، تنها آرزوی خود را موفقیت آنان برای خدمت به کشور و ملت ایران عنوان کرد.

بدرقه پزشک بیرجندی که در ساخت ۱۱ مدرسه مشارکت کرد

زنده یاد داریوش گنجی دست نوشته ای نیز از خود به یادگار گذاشت که «آموزش کلید پیشرفت کشور و ملت می‌گردد.»

شوق خدمت این پزشک بیرجندی و خیر مدرسه‌ ساز محدود به مدارس نبود و روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ از دانشگاه بیرجند نیز بازدید کرد که نشان از احساس وظیفه و تعهد به رفع نیازهای آموزشی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha