زنجان - ایرنا - رئیس اداره کالای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۳۸۰ هزار و ۷۷۸ بارنامه طی ۶ ماهه نخست سال جاری توسط شرکت‌های حمل و نقل کالای استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه گذشته، افزایش سه درصدی دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل راهداری زنجان، حسن محمدی روز دوشنبه با بیان این مطلب، افزود: میزان تناژ حمل شده طی این مدت ۶ میلیون و ۲۵ هزار و ۶۴۱ تن کالا بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: تعداد شرکت‌های حمل و نقل باربری در استان ۸۹ شرکت فعال و عمده کالاهای جابه‌جا شده شامل خاک معدنی، کیک باطله روی، سیمان و کنسانتره سنگ آهن است.

این مسوول ادامه داد: طی سال گذشته ۱۱ هزار و ۸۴۳ هزار تن بار و کالا در جاده‌های استان جابه‌جا شد که این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با ۱۰ هزار و ۵۱۸ هزار تن حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین به موضوع کارت هوشمند رانندگان اشاره کرد و گفت: رانندگانی که تمایل به فعالیت در عرصه حمل و نقل عمومی دارند باید در زمان درخواست کارت هوشمند، دوره‌های آموزشی مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی را طی کنند.

محمدی افزود: هم اکنون دوره‌های آموزشی شاغلان بخش حمل‌ونقل عمومی از قبیل رانندگان و مهمانداران شامل دوره‌های آموزشی بدو خدمت و ضمن خدمت است که آموزش تخصصی ویژه شامل ایمنی لازم و نحوه برخورد و تکریم مسافر را در بر می‌گیرد.

وی یادآور شد: در پایان هر دوره آموزشی، آزمون جداگانه برگزار می‌شود که رانندگان موظفند در آنها شرکت کنند و نمره اخذ شده آنها ملاک عمل برای پذیرش در فعالیت حمل‌ونقل عمومی و دریافت کارت هوشمند است.