تبریز - ایرنا - سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور در مورد رای صادر شده برای پرونده علیرضا بیرانوند، گفت: براساس نظر کارشناسی وکیل باشگاه و وکیل شخصی آقای بیرانوند، فسخ قرارداد وی با پرسپولیس قانونی است و در مورد اتهامات وارده، باید تبرئه شود.

به گزارش ایرنا از سایت رسمی باشگاه تراکتور، سعید مظفری زاده روز دوشنبه با اعلام این خبر و تاکید بر پیگیری این پرونده از طریق مراجع قانونی، افزود: این پرونده ابعاد مختلفی دارد و آقایان نباید برای اینکه خودشان را تبرئه کرده و از زیر فشار رها شوند، شلوغ کاری کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای برای رسیدن به هدفشان از اهرم فشار رسانه‌ای استفاده می‌کنند و جالب است حتی برخی مجریان صدا و سیما به عنوان رسانه ملی، براساس علایق رنگی رفتار و جانبداری می‌کنند.

مظفری زاده افزود: خودشان دَم از برقراری عدالت می‌زنند، ولی در عمل از کوچکترین فرصت پخش زنده برای ایجاد فشار علیه بیرانوند استفاده می‌کنند، مگر شما قاضی یا حقوقدان هستید که با صراحت در مورد پرونده پیچیده فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس اظهار نظر می‌کنید؟

وی برای صدا و سیما و برخی رسانه‌ها که اجازه می‌دهند افراد بدون تخصص در خصوص موضوع حقوقی اظهار نظر کارشناسی کنند، اظهار تاسف کرد.

مظفری زاده با بیان اینکه باشگاه تراکتور و علیرضا بیرانوند به اندازه کافی باتجربه هستند که دچار این حاشیه‌سازی‌ها نشوند، گفت: کارهای مربوط به این پرونده را از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم و هیچ‌گاه وارد بازی رسانه‌ای آنان نمی‌شویم.

بنا به اعلام فدراسیون فوتبال، ۱۴ مهر کمیته وضعیت بازیکنان رای خود را درباره علیرضا بیرانوند اعلام کرد.

براساس این رای دروازه‌بان سابق تیم پرسپولیس به مدت چهار ماه از میادین فوتبال (اعم از باشگاهی و ملی) محروم شد که البته این محرومیت به مدت یک سال تعلیقی است.

ایران یکی از امن‌ترین کشورهای دنیاست

مظفری زاده با اشاره به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر حذف تیم موهون باگان هند از لیگ ۲ قهرمانان آسیا به دلیل عدم حضور در دیدار با تراکتور، اظهار کرد: تیم هندی با رفتار غیرحرفه‌ای به اعتبار مسابقات خدشه وارد کرد و درحالیکه تمامی شرایط برای برگزاری بازی آماده بود حریف به بهانه نبود امنیت در ایران از سفر به تبریز خودداری کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که سایر تیم‌های خارجی و تمامی عوامل برگزاری بازی تیم های تراکتور و موهون باگان از جمله ناظر و تیم داوری بدون مشکل به ایران سفر کردند و در کمال آرامش و امنیت به کشورهایشان بازگشتند.

اشتباهات داوری با وجود VAR باید به حداقل برسد

سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور همچنین در ارتباط با تصمیمات داور مسابقه تراکتور – فولاد، گفت: انتظار می‌رود با وجود VAR (کمک داور ویدئویی) اشتباهات داوری به حدأقل برسد.

مظفری زاده افزود: به نظرم در این دیدار، سه صحنه مشکوک به پنالتی در داخل محوطه جریمه فولاد اتفاق افتاد که اتاق VAR باید داور را برای بازبینی صحنه فرا می‌خواند، همچنین در یکی از صحنه‌ها بازیکن حریف خطای خشن روی شجاع خلیل‌زاده مرتکب شد که آن صحنه هم نیاز به بررسی دارد.

وی افزود: وقتی بازی با VAR برگزار می‌شود، تیم‌ها و هواداران انتظار دارند مثل همه جای دنیا تصاویر دوربین‌های پوشش دهنده بازی را ببینند در غیر این صورت نه تنها VAR کمکی به رفع مشکلات نمی‌کند، بلکه ایجاد شائبه هم می‌کند.

وی ادامه داد: ما شکایتمان را به فدراسیون فوتبال ارسال کرده‌ایم و پیگیر موضوع هستیم، البته خودمان هم باید تمرکز کافی را داشته باشیم تا امتیاز از دست ندهیم.

تیم فوتبال تراکتور در سومین بازی خانگی خود در این فصل رقابت ها، دیروز یکشنبه مقابل فولاد خوزستان با نتیجه ۲ بر یک بازنده شد و صدر جدول را از دست داد.