تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی وفاق ملی را ضروری دانست و گفت: این موضوع تنها به عنوان یک سیاست در سطح سران قوا مطرح نیست بلکه باید در همه سطوح جامعه پیاده‌سازی و عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا، «بهرام سرمست» روز دوشنبه در همایش تخصصی ائمه جمعه آذربایجان شرقی با موضوع وقف، با اشاره به رای کم‌نظیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کابینه پیشنهادی رییس جمهور، اظهار کرد: رییس جمهور قبل از معرفی دولت به مجلس شورای اسلامی، از همه جریان های سیاسی پیشنهاد خواست و با کابینه ای که معرفی کرد، نشان داد که حتی به رقیب خود نیز فرصت خدمت داده است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نماینده دکتر پزشکیان در استان است، گفت: شعار این دولت نیز وفاق ملی است که حمایت و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب را به همراه دارد.

سرمست، با بیان اینکه وفاق و همدلی، نسخه امروز کشور است، ادامه داد: در دولت وفاق ملی باید فراتر از مرزبندی‌های موجود عمل کرد و نگاه ما در توزیع منابع باید به صورت متوازن باشد.

وی با اشاره به نقش ائمه جمعه در تحقق وفاق و همدلی در جامعه، یادآور شد: ائمه جمعه در شهر و شهرستان خود باید جایگاه پدری‌ خود را حفظ کنند تا شاهد انسجام و همبستگی اجتماعی باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به دیدار اخیر خود با «عارف» معاون اول رییس جمهور، گفت: در این دیدار در مورد برخی پروژه های کلان استان بحث و تبادل نظر شد.

سرمست، افزود: یکی از این موضوعات مطرح شده در این جلسه، انتقال آب ارس به تبریز بود که اعتبارات آن در کمیته اقتصادی مورد موافقت قرار گرفته است و برای تصویب به هیات دولت خواهد رفت.

وی با اشاره به طرح احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: موضوع این دریاچه یک بحث ملی و فرامنطقه‌ای است و اگر نتوانیم آن را احیا کنیم آثارش فراتر از استان و منطقه خواهد بود .

سرمست با تاکید بر اینکه به مدیران دستگاه ها و نهادها اعلام شده است که برای توسعه و پیشرفت استان کارنامه و برنامه داشته باشند، ادامه داد: کارنامه اجرایی مدیران با شاخص‌های مدیریتی مورد ارزیابی قرار می گیرد و برنامه آتی آن ها نیز باید همسو با دولت دکتر پزشکیان باشد.