استاندار آذربایجان شرقی: تقویت دیپلماسی منطقه ای نیازمند همراهی دستگاه قضاست

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه درصدد تقویت دیپلماسی منطقه‌ای با کشورهای همسایه با توجه به اشتراکات فرهنگی هستیم، گفت: در این موضوع خطیر نیازمند همکاری دستگاه قضایی هستیم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان شرقی، بهرام سرمست در دیدار رئیس و معاونان دادگستری کل و تشکیلات قضایی استان با وی، اظهار کرد: ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس تفکیک قواست و در عین‌حال همکاری و هم‌افزایی میان آنها هم پیش‌بینی‌شده و ما نیز پایبند این سیاست هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: همکاری، هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی با تشکیلات قضایی بسیار مؤثر بوده و ما نیز براین‌اساس بر ایجاد امنیت، رفاه و آسایش مردم متفق‌القول هستیم.

وی اظهار کرد: مرحوم شهید رحمتی و آیت‌الله آل‌هاشم فضای بسیار مثبتی در استان به وجود آورده بودند و با فقدان آنها خلائی در امور استان ایجاد شد که جبران این خلاء علاوه بر دستگاه‌های اجرایی بر دوش دادگستری نیز بود.


استاندار آذربایجان شرقی افزود: اگر همکاری و هماهنگی و تعامل بین دو قوه مجریه و قضائیه نباشد مردم متضرر می‌شوند که حاصل این خسران و ضرر، عدم رضایت مردم از نظام و حاکمیت خواهد بود.

سرمست گفت: سیاست تشکیلات قضایی بیشتر مبتنی بر پیشگیری و صیانت است که ما نیز این باور هستیم و اساس مدیریتی ما فسادستیزی است.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین رکن مدیریت، قدرت تصمیم‌گیری است و ما تلاش داریم فضای استان در جهت صیانت از مدیران و تقویت آنها، منجر به افزایش قدرت تصمیم گیری و جرات بخشی در بین آنان شود و مدیرانی توانمند، آشنا به قانون و تصمیم‌گیر داشته باشیم.

سرمست خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی به‌موقع وظایف محوله خود را انجام نمی‌دهند که این موضوع منجر به ایجاد نارضایتی شدید و ناهنجاری و تنش در بین مردم می‌شود که مشکل فاز ۲ خاوران یکی از این تنش‌ها است.

وی اعلام کرد: خواهان امنیت سرمایه‌گذاری در استان هستیم و پروژه‌های کلان استان و برخی پروژه های جدید را پیگیری می‌کنیم .

سرمست با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که استاندار، نه‌ تنها نماینده عالی دولت در استان بلکه نماینده حاکمیت است، افزود: هدف و تکلیف دولت و دستگاه قضایی، مشترک و مشخص است و تیم مدیریتی نیز با این نگرش باید همراه باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha