بجنورد-ایرنا- شهردار بجنورد با اشاره به معضل ترافیک بجنورد گفت: چالش ترافیک این شهر به دلیل افزایش ضریب استفاده خودرو و وسایل شخصی است که باید تدابیری برای آن اتخاذ شود.

به گزارش ایرنا، سید محمدعلی کشمیری دوشنبه شب در نشست شورای شهر بجنورد درخصوص ترافیک پروژه ۴۲ متری شهیدان امامی فرد اظهارکرد: با توجه به توافقات انجام شده و املاک باقی مانده در مسیر، نمی‌توان برای تسهیل انجام عملیات عمرانی زمان قطعی اعلام کرد.

وی از پیگیری موضوع سد معبر بنگاه داران پارک حاشیه‌ای خبر داد و افزود: این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهیم و نتیجه پیگیری‌ها را به شورای اسلامی شهر اعلام خواهیم کرد.

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این نشست به تسهیلات ۱۵ میلیارد ریالی شهرداری برای فک رهن سهم شهرداری در پروژه کیش اوریناک در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: این مبلغ باید از طرف مالک پرداخت و شرکت به شهرداری بدهکار می‌شد.

اعظم السادات افشین فر افزود: تاکنون برای بازگرداندن این مبلغ با ارزش ریالی همان سال از طرف شهرداری اقدامی نشده است.

وی ضمن انتقاد از سد معبر ایجاد شده در یکی از خیابان‌های شهر توسط کسبه افزود: با گذشت چهار هفته از سد معبر و مشکلات ایجاد شده در این مسیر شهرداری هیچگونه تذکری به کسبه نداده است.

عضو شورای شهر بجنورد اضافه کرد: شهرداری نباید اجازه سد معبر و فروش اجناس کنار خیابان را به مدت چندین هفته به اینگونه کسبه بدهد بلکه باید با آنان برخورد جدی شود.

تسریع برای ایجاد راه جدید برای حرم مطهر امام زاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع)، پیگیری رفع سد معبر در چهار راه مخابرات توسط یک باب مغازه میوه فروش و همچنین بنگاه داران خودرو و موتورسیکلت در پارک حاشیه ای روبروی مجموعه پارک موتوری شهرداری در بلوار ۳۲ متری شهدا از دیگر موراد مطرح شده نشست شورای شهر بود.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.