۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84813381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت لاکپشتی جاده صندل آباد بجنورد/ مردم خواهان تسریع در اجرای طرح هستند

بجنورد- ایرنا- ساخت راه یک کیلومتری بجنورد مرکز خراسان شمالی به صندل‌آباد از محله های حاشیه ای این شهر بیش از ۲ ماه قبل آغاز شد و به دلایل فنی متوقف شده است که مشکلاتی را برای مردم منطقه ایجاد کرده و شهروندان خواهان تسریع در اجرای طرح هستند.

 جاده یک کیلومتری بجنورد به صندل‌آباد که یکی از سکونتگاه های حاشیه شهر بجنورد است از ۷۰ روز قبل توسط شهرداری لایه‌برداری شد تا به شکل اصولی بازسازی شود، ولی عملیات ساخت این جاده اکنون تعطیل شده و فارغ از این که مردم محل را با مشکلات متعددی مواجه کرده است رانندگان  نیز بدلیل نبود تابلو و علائم هشداردهنده دچار سردرگمی می شوند.

روزانه خودروهای زیادی از این مسیر به روستاهای اطراف در حال تردد هستند و به ویژه با غروب آفتاب که تعداد زیادی از کارگران فصلی در این محور آمد و رفت می کنند، به محض رسیدن به ابتدای این مسیر، با گرد و غبار زیادی مواجه می شوند که خطر واژگونی خودرو و تصادف را افزایش می دهد.

این مسیر را نمی توان جاده روستایی نامید، چرا که در محدوده شهرداری بجنورد واقع است، اما محور دسترسی به حداقل پنج روستای پرتردد صندل آباد، حمزانلو، رشوانلو، بازخانه، پاقلعه و چند روستای دیگر است و محله هایی مانند باغ عزیز، شرق سپاه و باغ نجاتی را نیز که از محله های کم برخوردار است را پوشش می دهد.

احداث این مسیر از گذشته بعنوان مطالبه ای مردمی بود چرا که جمعیت قابل توجهی در روزهای تعطیل از این محور گذر می کنند تا از طبیعت بکر و زیبایی های مسیر و رودخانه های این روستاها استفاده کنند.

ساخت لاکپشتی جاده صندل آباد بجنورد/ مردم خواهان تسریع در اجرای طرح هستند

۷۰ روز با گرد و خاک

محدوده این مسیر ده ها خانواده سکونت دارند که ۲ ماه را با گردو خاک ناشی از بهسازی این جاده سپری می کنند، اما این روزها دیگر صدای آن ها هم در آمده است و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خواهان تسریع در ساخت این مسیرند.

یکی از ساکنان شرق سپاه در این مورد به خبرنگار ایرنا می گوید: گرد و خاک ناشی از طولانی شدن ساخت و ساز مردم را جان به لب کرده و هر روز جارو در دست یا خاک را جارو و یا گردگیری می کنیم و این گرد و خاک حتی داخل یخچال ها هم نفوذ کرده است.

 فاطمه رمضانی می افزاید: این محور سالها پر از چاله و دست انداز بود و هنگامی که مراجعات و مکاتبات مردم با شهرداری به نتیجه رسید و کلنگ ساخت این معبر بر زمین خورد، خوشحال شدیم اما شرایط بدتر از گذشته شده است.

رضا احمدی که در صندل آباد فروشگاه دارد نیز در این باره می گوید: تمام مغازه را خاک گرفته است و روی تمام موادغذایی داخل قفسه ها یک سانتیمتر خاک نشسته است، به گونه ای که با دستمال کشیدن هم به سختی تمیز می شود.

وی می افزاید: مردم از این همه مشکلات برای ساخت یک جاده یک کیلومتری خسته شده اند و شهرداری باید هر چه سریعتر به پایان برساند.

اجرای لاکپشتی طرح

یکی از رانندگان که در حال تردد از این مسیر است در این باره می گوید: جاده دسترسی به صندل آباد ناهموار و قدم به قدم دارای چاله های زیادی است و از شهرداری تقاضا داریم تا ساخت مسیر را سرعت دهد و مشکلات کنونی رفع شود و مردم طعم خوش خدمت را بچشند زیرا ساخت یک جاده یک کیلومتری حداقل باید در دو هفته به اتمام برسد نه این که سه ماه زمان ببرد.

سعید رحیمی می افزاید: شب گذشته یکی از خودروهای غریبه بدلیل ناآگاهی از مسیر و نبود علائم رانندگی از جاده منحرف و احتمال واژگونی می رفت که نجات یافت.

وی خاطرنشان می کند: شاید ۱۰ تقاطع از محله شرق سپاه به این مسیر یک کیلومتری می رسد که ورودی های این مسیرها خطرناک شده اند و از شهرداری بجنورد درخواست داریم تا ساخت و ساز در این مسیر را سرعت بیشتری دهند.

شهرداری: موانع فنی عامل کندی طرح

معاون فنی و عمرانی شهرداری بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد ساخت این مسیر می گوید: دو ماه از آغاز ساخت و ساز این مسیر یک کیلومتری محدوده شهرداری بجنورد می گذرد، اما در ساخت مسیر مشکلاتی به وجود آمد که پیش بینی نشده بود.

مجتبی پارسا پور می افزاید: مشکلات فنی این مسیر پس از آغاز ساخت جاده نمایان شد و کار را سخت کرد و از دیگر سو تردد زیاد این جاده می طلبد که ساخت و ساز آن کاملا استاندارد انجام شود.

وی خاطرنشان می کند: مدتی از ساخت و ساز نگذشته بود که در محله باغ عزیز یک قنات قدیمی و تعدادی کوزه سفالی قدیمی از خاک بیرون آمد و به همین دلیل کار مدتی متوقف شد از طرفی پیمانکار نیز تغییر و همین امر نیز کار را طولانی کرد، اما هم اکنون ساخت و ساز آغاز شده است و تا ۲۰ روز دیگر به اتمام می رسد.

وی هزینه ساخت این مسیر را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و می گوید: در این مسیر روستاها و باغات زیادی وجود دارد و مسیر پرتردد است و به همین دلیل ساخت و ساز تسریع خواهد شد.

صندل آباد 2 هزار نفر جمعیت دارد و اهالی روستاهای طراقی، درصوفیان، پاقلعه، بازخانه، حمزانلو نیز از این روستا عبور می کنند تا به بجنورد برسند.

این روستا در سال ۹۵ وارد محدوده خدمات شهری بجنورد شد.

بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و یک سوم جمعیت آن در سکونتگاه های غیررسمی شهر سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha