ارومیه - ایرنا - رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: غذادهی بی ضابطه به سگ های خیابانی موجب نامتوازن کردن جمعیت این حیوانات در کشور شده است.

به گزارش ایرنا حامد زارعی عصر دوشنبه در حاشیه همایش ملی روز دامپزشک در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: بهترین اتفاق درباره پیشگیری از عوارض هاری آموزش است البته نباید از اقدامات مسوولان مربوطه چه در حوزه وزرات کشور و شهرداریها و چه سایر نهادهای مسوول در زمینه جمع آوری حیوانات بلاصاحب یا حیواناتی که سبب گزش می شوند در این زمینه غفلت شود.

وی ادامه داد: سازمانهای مسوول هم لازم است آموزش های لازم را ارائه دهند و همه دوستداران حیوانات باید حقوق آنها را مراعات کنندتا اسیب های شهری دراین باره کاهش یابد.

زارعی با بیان اینکه حیوان دوستی این روزها به ضرر حیوانات است اظهار کرد: هم اکنون پناهگاه های نگهداری سگ ها بسیار کمتر از جمعیت این جاندار است چون به صورت ناگهانی جمعیت آنان افزایش یافته است.

وی با اشاره به ماده ۱۹ ایین نامه نظارت بهداشتی در خصوص حق و حقوق مسوولان فنی اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه کشور در ماده ۳۴ به این مساله پرداخت شده و در متن قانون این مساله آمده است و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد با همکاری وزارت دادگستری و معاونت حقوقی ریاست جمهوری باید آیین نامه و قانون مسوولان فنی را تدوین کنند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: به زودی این قانون مصوب هیات وزیران شده و بعداز سالها حق و حقوق آنان و قطع ارتباط با کارفرما حل می شود و. این موضوع در راستای افزایش سطح سلامت و ایمنی غذایی بوده است.

وی بیان کرد: تعرفه های دامپزشکی هم یکی از دغدغه های فکری ماست و قانون به صراحت ذکر می کند که تعرفه های خدمات غیر دولتی باید در سه ماهه اول سال لازم است توسط وزیرجهاد کشاورزی ابلاغ شود و به دلایل مختلف در دو سال گذشته اتفاقی نیافتاده است.

زارعی با اشاره به اینکه تشکلها و سازمان نظام دامپزشکی پیشنهاد دهنده تعرفه هستند اظهار کرد: طی گفت و گوهایی که با وزیر جهاد کشاورزی شده دستور قاطعی در این باره دادند و در روزهای اینده شاهدابلاغ این تعرفه ها خواهیم بود.