۶ اسفند ۱۳۹۰، ۱۷:۲۲
کد خبر: 80005591
T T
۰ نفر

تهران - رييس سازمان دامپزشكي كشور گفت: تعرفه هاي اشتغال به كار مسوولين فني بهداشتي با هدف توسعه فعاليت ها و ايجاد انگيزه براي مسوولين فني بهداشتي و همچنين اعمال نظارت مناسب توسط اين سازمان، به تصويب هيات وزيران رسيد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشكی كشور، سید محسن دستور افزود: در اجرای اصل 44 و همچنین برون سپاری خدمات دامپزشكی، این سازمان در سالهای اخیر تلاش كرده است تا از طریق توسعه بخش خصوصی دامپزشكی و ایجاد مراكز خدماتی بهداشتی نظیر درمانگاه ها، بیمارستانها، داروخانه ها و آزمایشگاههای بخش خصوصی دامپزشكی، نسبت به توسعه خدمات خود اقدام كند.

به گفته وی، در این ارتباط مسوولیت نظارت بر اجرای ضوابط بهداشتی بر واحدهای تحت نظارت شامل، مراكز نگهداری و پرورش دام، كارخانه های تولید خوراك دام، چراگاه ها، مراتع، آبشخورها، صیدگاه ها، كشتارگاه های دام و طیور، كارخانه ها و مراكز تولید، تهیه فرآورده های خام دامی، مراكز توزیع و عرضه فرآورده های دامی و نیز دیگر مسایل مربوطه بر عهده مسوولان فنی بهداشتی گذاشته شده است.

وی گفت: یكی از مشكلاتی كه پیوسته برای ارایه خدمات مسوولان فنی بهداشتی وجود داشته است، نبود دستورالعمل اجرایی و تعرفه های ارایه خدمات بوده كه در این زمینه با استناد قانون سازمان دامپزشكی كشور آیین نامه اجرایی نظارت دامپزشكی به تصویب وزیران عضو كمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست رسیده است.

وی خاطر نشان كرد: همچنین تعرفه های خدمات بهداشتی نظارت مسوولان فنی در سال 1387 به تایید وزیران عضو كمیسیون اقتصادی دولت رسیده است.

دستور افزود: با توجه به این كه نرخ تعرفه ها بر اساس تغییراتی كه در هر سال صورت می گیرد باید متناسب با شرایط روز مشخص شود، پیگیری جهت داشتن ضوابط و فرمولی كه بتوان بر اساس آن تغییرات سالانه قیمت های را در این تعرفه ها اعمال نمود كه به دنبال آن، هیات وزیران در جلسه 14 دی ماه سال جاری بنا به پیشنهاد وزارت جهاد كشاورزی و به استناد ماده 21 قانون سازمان دامپزشكی و ماده 18 آیین نامه نظارت بهداشتی، تعرفه های اشتغال به كار مسوولان فنی بهداشتی را به تصویب رساند.

وی اظهار داشت: بر اساس این مصوبه از این به بعد مبنای تعرفه های مسوولان فنی بهداشتی، حداقل مزد روزانه مصوب شورایعالی كار خواهد بود كه ضرایب مدرك تحصیلی، سختی كار و همچنین ضریب منطقه ای در آن اعمال خواهد شد.

وی تصریح كرد: بر اساس این مصوبه برای فعالیت ها در نوبت كاری شب نیز ضریب 30 درصد به آن اضافه خواهد شد.

رییس سازمان دامپزشكی كشور تاكید كرد: بر اساس این مصوبه، تعرفه های مصوب قبلی لغو گردیده است.

به گفته وی، از این زمان به بعد بر این اساس نرخ تعرفه های اشتغال بكار مسوولان فنی، بدون نیاز به دریافت مصوبه ای از هیات وزیران و بر اساس حداقل مزد روزانه كه هر ساله توسط شورایعالی كار تعیین می شود و با در نظر گرفتن ضریب ها تعیین خواهد شد.

اقتصام **1933**1594
۰ نفر