یزد - ایرنا - مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در خصوص برگزاری نشست‌های تاریخ یزد گفت: این سلسه نشسته‌ها با هدف بررسی علمی و شناخت تاریخ یزد در حوزه های تمدن، فرهنگی، شخصیت‌ها و اقوام برپا می‌شود.

سعید زارع روز سه‌شنبه پس از برگزاری پانزدهمین نشست تاریخ یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: همزیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف در یزد یکی از عوامل ثبت جهانی بافت تاریخی این شهر بوده است و به همین دلیل بررسی و شناخت تاریخ ورود پیروان ادیان مختلف به یزد در دستور کار قرار گرفته است.



وی ادامه داد: در این نشست در رابطه با تاریخچه مسیحیت و یزد در عصر ایلخانیان و همزیستی مسالمت آمیز یزدی ها با ادیان مختلف با حضور کارشناسان این حوزه بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه نشست های تاریخ یزد و یزدشناسی از سال گذشته آغاز شده است، افزود: در این نشست ها سعی شده است یزد را از چهار منظر تمدن، فرهنگ، شخصیت ها و اقوام و همچنین شهرستان شناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مدیرکل سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با بیان اینکه در قرآن نیز به مطالعه در تاریخ تاکید شده است، عنوان کرد: در سلسه نشست های تاریخ یزد که مورد استقبال فعالان فرهنگی، مشاهیر و بزرگان یزد واقع شده، سعی بر این است تا با استناد به اسناد موجود پیشینه یزد و آثاری که از آن به جا مانده مورد بررسی قرار گیرد.

شانزدهمین نشست تاریخ یزد هفته آینده با حضور علی یزدانی مدیر گروه تاریخ دانشگاه یزد با موضوع پارسیان هند و زرتشتیان یزد برگزار و بر اساس اسناد موجود مراودات و تعاملات بین یزد و هند مورد بررسی قرار می گیرد.