کرمان - ایرنا - مسئول انجمن وسائل نقلیه تاریخی در استان کرمان گفت: مسیر پلاک گذاری خودروهای تاریخی و کلاسیک با عمر بالای ۳۰ سال هموار شده و پلاک گذاری در استان انجام می شود.

علیرضا نیک‌نفس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از تمامی دارندگان این دسته از خودروها که تا کنون موفق به اخذ پلاک نشده اند دعوت می شود برای طی مراحل پلاک گذاری اقدام کنند.

وی تاکید کرد: از آنجا که محدودیت تردد خودروهای با پلاک تاریخی با مصوبه های جدید برداشته شده و نیز این خودروها نیاز به اخذ معاینه فنی برای پلاک گذاری ندارند، فرصتی مناسب برای دارندگان خودروهای کلاسیک ایجاد شده که با مراجعه به کانون جهانگردی اتومبیلرانی استان کرمان و از طریق انجمن وسائل نقلیه تاریخی استان، مراحل اخذ پلاک خود را تسریع کنند.

مسئول انجمن وسائل نقلیه تاریخی در استان کرمان تصریح کرد: در انجمن خودروهای تاریخی استان کرمان تمامی مشاوره ها و نیاز سنجی ها برای خرید، بازسازی و پلاک گذاری ارائه می شود و خریداران این خودروها قبل از خرید نیز نسبت به اخذ مشاوره اقدام کنند.

وی ادامه داد: چندین فراخوان برای دعوت از متخصصان بازسازی خودروهای کلاسیک در رشته های برق، موتور، بدنه و تزیینات صادر شده است، اما در سطح استان کرمان متخصصان معدودی وجود دارند و برای این رفع این محدودیت در حال برنامه ریزی برگزاری دوره های آموزشی برای پرورش نیروهای متخصص در این حوزه هستیم.

نیک نفس اظهار داشت: اولین کارگاه ویژه بازسازی خودروهای تاریخی در استان کرمان در آینده نزدیک راه اندازی می شود که محلی امن و بر مبنای اصول کارشناسی برای بازسازی خودروها کلاسیک خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش سالانه خودروهای کلاسیک در روز ۲۰ مهر خاطر نشان کرد: از عموم مردم استان کرمان درخواست می کنیم در این همایش که در مجموعه بزرگ تله کابین برگزار می شود شرکت کنند و از خدمات مشاوره رایگان انجمن خودروهای تاریخی استان بهره مند شوند.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران زیر مجموعه های وزارت میراث فرهنگی، گزدشکری و صنایع دستی فعالیت دارد.