تردد خودروهای تاریخی تسهیل می‌شود

تهران- ایرنا- سخنگوی دبیرخانه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی گفت: با صدور ۱۰ روزه شناسنامه مالکیت و پلاک و معافیت از معاینه فنی، تردد وسیله‌های نقلیه دارای پلاک تاریخی تسهیل می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، امید شریفی به ابلاغ مصوبه جدید دولت درباره وسیله‌های نقلیه با پلاک تاریخی توسط معاون اول رئیس جمهوری اشاره کرد و اظهارداشت: موضوع چگونگی تردد و معافیت از معاینه فنی، همواره از دغدغه‌ها و مشکلات مالکان خودروهای دارای پلاک تاریخی بود که با اهتمام و پیگیری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان دبیرخانه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی و نماینده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که خود نیز یکی از اعضای اصلی کارگروه است به استناد اصل صد و سی هشتم قانون اساسی و برای حفظ منافع مالکان با در نظر گرفتن قوانین ملی و بین‌المللی، به تصویب رسیده است.

وی گفت: بر این اساس با مصوبه جدید دولت که در ۱۳ دی توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است، وسیله‌های نقلیه دارای پلاک تاریخی با ثبت درخواست در سامانه‌های برخط (آنلاین)، می‌توانند بدون مشکل در معابر عمومی تردد داشته باشند و از دریافت معاینه فنی، معاف هستند.

شریفی افزود: امیدواریم اجرای این آیین نامه که منجر به تسهیل در تردد، تسریع در روند شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی و ساماندهی وسیله‌های نقلیه تاریخی می‌شود، موجبات رضایت مالکان خودروها، افزایش تعداد مجموعه داران و متولیان موزه های خصوصی و برگزاری هرچه بهتر رویدادهای مرتبط را فراهم بیاورد.

سخنگوی دبیرخانه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی بیان کرد: با این مصوبه، صدور موافقت نامه برگزاری هر گونه رویداد مربوط به وسیله‌های نقلیه تاریخی و کلاسیک در کشور به عهده کارگروه است و این اقدام قطعا به ساماندهی و نظام مند کردن فعالیت‌های مرتبط با این وسیله‌های نقلیه منجر خواهد شد.

وی اظهارداشت: صدور بیمه نامه بدنه و تخصیص کارت سوخت به وسیله‌های نقلیه تاریخی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی متشکل از وزارت خانه‌های کشور، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت و پلیس راهور فراجا و سازمان حفاظت از محیط زیست و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha