تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه کوبا با انتقاد از تداوم «کشتار» مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی با گذشت یکسال از عملیات طوفان الاقصی و تکرار این رویه علیه لبنان «با حمایت آمریکا» گفت: این نسل‌کشی باید بدون قید و شرط یا تاخیر متوقف شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا از طریق پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: یکسال پس از آغاز کشتار اسرائیل علیه مردم فلسطین، اسرائیل به قتل عام خود در غزه ادامه می‌دهد و اکنون همین کشتار را با مصونیت و حمایت دولت آمریکا علیه لبنان اعمال می‌کند.

وی افزود: ما بی‌حرکت نخواهیم ماند. این نسل‌کشی باید بدون قید و شرط یا تاخیر متوقف شود.

کوبا هفته گذشته نیز تجاوزگری و معافیت از مجازات اسرائیل در خاورمیانه را عامل تشدید درگیری کنونی در منطقه دانست.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نیز به تازگی تاکید کرد: یک سال از وحشتناک‌ترین جنگ کشتار [در غزه] می‌گذرد. آنچه در حال وقوع است یک درگیری نیست، بلکه یک پروژه استعماری توسط آمریکا، انگلیس و اروپا است که هدف آن‌ها کنترل این منطقه (غزه) است.

بعد از گذشت یک سال از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در طول این مدت ۴۱ هزار و ۹۰۹ فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیده‌اند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه دست یابد.