۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۵:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85621048
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نروژ: رنج مردم فلسطین و لبنان غیرقابل تصور است

تهران- ایرنا- اسپن بارت ایدی وزیر خارجه نروژ «رنج» مردم نوار غزه، کرانه باختری و لبنان را «غیرقابل تصور» خواند و بار دیگر بر آتش‌بس، رعایت قوانین بین‌المللی و مذاکره درباره راه حل دو دولتی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ایدی دوشنبه در اولین سالگرد حمله هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲) در بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکره درباره راه حل دو دولتی و احترام به قوانین بین‌المللی تنها راه برای برقراری ثبات پایدار و امنیت همگانی در خاورمیانه است.

وی افزود: کودکان و جوانان خاورمیانه حق دارند که در صلح و امنیت رشد کنند.

وزیر خارجه نروژ اظهار کرد: از هفتم اکتبر سال گذشته شاهد جنگی شدید و دلخراش در خاورمیانه بوده‌ایم که موجب رنجی غیرقابل تصور برای غیرنظامیان و مرگ افراد زیادی در غزه، کرانه باختری و لبنان شده است.

ایدی با بیان اینکه «میلیون‌ها نفر گریخته‌اند و اوضاع بشردوستانه فاجعه‌آمیز است» گفت: لازم است که آتش‌بس برقرار شده و گروگان‌ها (اسرا) آزاد شوند.

وزیر خارجه نروژ خاطرنشان کرد که مناقشه‌ها و تراژدی‌هایی که در خاورمیانه به طور همزمان بوجود آمده‌اند باید از طریق مذاکره و دیپلماسی حل و فصل شوند، «با استفاده از زور سلاح.»

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین دوشنبه اعلام کرد: در طول یک سال گذشته، رژیم صهیونیستی ۴۱ هزار و ۹۰۹ نفر را در نوار غزه به شهادت رساند که ۶۰ درصد آن ها زن و کودک هستند.

براساس این گزارش، شمار مجروحان نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۹۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha