همدان- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: قاچاقچیان موادخوراکی شامل کمپوت آناناس، سس سویا خارجی، ذرت و بادام هندی در ملایر و همدان حدود ۹ میلیارد ریال جریمه شدند.

مرضیه یونسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جریمه، فرجام قاچاق کمپوت آناناس مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از محکومیت ۶ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریالی قاچاقچی کمپوت آناناس و سس سویا خارجی در شهرستان ملایر خبر داد.

وی اظهار کرد: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان ملایر پرونده قاچاق چهار هزار و ۴۹۸ قوطی کمپوت آناناس و ۱۶۸ بطری سس سویا به ارزش سه میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریال را رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان خاطرنشان کرد: شعبه پس از رسیدگی و با توجه به ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متخلف را علاوه بر ضبط کالای کشف شده به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

یونسی افزود: با گزارش ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان ملایر پیرامون کشف محموله سوخت قاچاق از یک خودرو کامیون باری، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود .

جریمه برای عرضه ذرت خارجی قاچاق

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از محکومیت ۷۸۶ میلیون ریالی برای عرضه ذرت خارجی قاچاق در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: پرونده عرضه ۱۵ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم ذرت خارجی قاچاق به ارزش ۳۹۳ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان ملایر رسیدگی شد.

یونسی افزود: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متخلف را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

وی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی ملایر از یک خودروکامیون باری کالای قاچاق را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دریافت جریمه قاچاقچی خشکبار

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از وصول جریمه یک میلیارد و ۸۵۶ میلیون ریالی برای قاچاق بادام هندی در شهرستان همدان خبر داد.

یونسی گفت: این پرونده در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز همدان برای حمل ۳۲۰ کیلوگرم بادام هندی قاچاق به ارزش ۹۵۶ میلیون ریال رسیدگی و متخلف به پرداخت جریمه نقدی علاوه بر ضبط کالا محکوم شده بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: همچنین شعبه در ازای ضبط خودرو حامل متخلف را معادل ارزش آن به پرداخت ۹۰۰ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

یونسی اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از خودروهای عبوری در محور همدان به قهاوند محموله قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.