ساری - ایرنا - مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران از فوت ۲۱ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در این استان طی ۹ روز گذشته خبر داد .

به گزارش ایرنا ، علی عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجساد متوفیان جهت بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده است.

وی ادامه داد: از مجموع فوتی های ناشی از مسمومیت مشروبات الکلی در مازندران ۱۸ مرد و مابقی زن هستند.

عضو شورای قضایی مازندران ضمن هشدار به خانواده ها که مراقب فرزندان، نوجوانان و جوانان خود باشند، افزود : هیچ گونه مشروبات الکلی استانداردی در کشور وجود ندارد و حتی مشروبات الکلی پلمب شده نیز در اغلب موارد درکارگاه های زیرزمینی تهیه و مهر و موم می شود.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران توضیح داد: الکل متانول بی رنگ و مشابه الکل اتیلیک است و مصرف ۱۰ سی سی از آن موجب کوری و نارسایی کلیوی و مصرف ۱۰۰سی سی موجب مرگ می شود.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مصرف الکل و بروز علائم سر درد، سرگیجه و تاری دید مسمومان به اولین مرکز درمانی مراجعه کنند چرا که این مسمومیت ممکن است علائم ناشی از مصرف متانول باشد.

عباسی تاکید کرد: پزشکان مراکز درمانی و اورژانس در خصوص علائم مسمومیت متانول باید آگاهی کامل داشته باشند چرا که درمان به موقع موجب پیشگیری از نابینایی و نارسایی کلیوی می شود.