تهران - ایرنا - کمیته امداد امام خمینی اعلام کرد: مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره راه زندگی با حضور معاون امور فرهنگی کمیته امداد در «کتابخانه عمومی باباطاهر» واقع در منطقه ۱۳ تهران افتتاح شد.

به گزارش ایرنا از کمیته امداد، امروز سه‌شنبه هفدهم مهرماه در راستای اجرای تفاهم‌نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی با کمیته امداد، مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره «راه زندگی» با حضور حجت‌الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران و علیرضا زند وکیلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران در کتابخانه باباطاهر واقع در بوستان دانش‌آموز در منطقه ۱۳ تهران به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد در این مراسم اظهار کرد: هم اکنون در راستای اجرای تفاهم‌نامه با نهاد کتابخانه‌های عمومی در ۳۵۰ کتابخانه کشور مشاوران مشغول خدمت به مددجویان و اقشار نیازمند هستند.

وی افزود: پیرو این تفاهم‌نامه فعالیت مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره راه زندگی در ۵۰۰ کتابخانه تعیین شده است و سعی داریم در گام بعدی این همکاری را به هزار کتابخانه افزایش دهیم.

جعفری ابراز امیدواری کرد: پیوند کتاب و حوزه مشاوره امیدآفرین باشد و برکاتی برای آحاد جامعه از جمله خردسالان، نوجوانان و مادران در محله‌های مختلف داشته باشد.

معاون امورفرهنگی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این مراکز امکان توسعه وجود دارد و می‌توان با افزایش تعداد مشاوران نیز به صورت تخصصی نسبت به ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره اقدام کرد.

آغاز فعالیت هیات‌های اندیشه‌ورز کمیته امداد با رویکرد و نظم جدید

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) از آغاز فعالیت مراکز اندیشه‌ورز کمیته امداد با رویکرد و نظم جدید خبر داد.

سعید زارع‌زاده با تبیین اهداف راه‌اندازی هیات‌های اندیشه‌ورز کمیته امداد، گفت: شناسایی مسائل و چالش‌های کلان و راهبردی و همچنین اعتلا و ارتقای کارآمدی و بهره‌وری کمیته امداد در کنار ترویج گفتمان با بهره‌گیری از دانش و تجربیات اساتید، دانشجویان نخبه و صاحب‌نظران عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، از مهمترین اهداف راه‌اندازی مراکز اندیشه‌ورز در کمیته امداد است.

وی افزود: به دنبال تقویت ایده‌پروری و ایده‌پردازی و نهادینه کردن علم‌محوری و جمع‌اندیشی در کمیته امداد هستیم و این مراکز اندیشه‌ورز در این زمینه بسیار راهگشا خواهند بود.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد با بیان اینکه هیات‌های اندیشه‌ورز از متخصصان، پژوهشگران، سیاست‌مداران و نخبگان تشکیل شده‌ است، اظهار کرد: این اعضا دارای توانمندی‌ها، علائق عملی و نظری در یک یا چند رشته و قلمرو بوده و تلاش می‌کنند مبتنی بر دانش نظری و تجارب عملی موجود، راه حل‌ها و توصیه‌های کاربردی در جهت مواجهه بهینه با مسائل و پیچیدگی‌های مختلف پیش رو را به مخاطبان و کارفرمایان ارائه کنند.

وی اضافه کرد: این هیات‌ها ناظر به برنامه هفتم امداد امام(ره) در قالب سه هیات شامل امور حمایتی و توانمندسازی، نظام احسان و نیکوکاری و مردمی‌سازی امداد و امور مدیریتی، فناوری و هوشمندسازی، تشکیل می‌شوند.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: احصا و شناسایی چالش‌ها و موضوعات راهبردی با دعوت از افراد متخصص و نخبگان و بررسی و اظهار نظر در خصوص موضوعات از مهمترین وظایف هیات‌های اندیشه‌ورز است.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد تاکید کرد: این هیات‌ها به دنبال رفع نیازهای جامعه هدف متناسب با تغییر و تحولات روز، از طریق مطالعه، بررسی و تحقیق نسبت به این نیازها هستند.