راه‌اندازی باشگاه نشاط سالمندی در سرای محلات/ انتصاب سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران

تهران - ایرنا - راه‌اندازی باشگاه نشاط سالمندی در سرای محلات، نصب گاردریل در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید صیاد شیرازی و همچنین انتصاب سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از مهمترین اخبار پایتخت است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شهردار منطقه ۱۳ از راه اندازی و آغاز به کار باشگاه نشاط سالمندی از اوایل تیر ماه در سرای محلات منتخب این منطقه خبر داد.

محمدهادی علی‌احمدی در این باره گفت: به مناسبت فرارسیدن فصل تابستان و به منظور برطرف کردن نیاز های روانی و حفظ سلامت جسمانی سالمندان، باشگاه نشاط سالمندی در سرای محلات منتخب از اوایل تیرماه گشایش خواهد یافت

وی تجربه یک سالمندی سالم را حق این قشر ارزشمند از جامعه دانست و افزود: در حوزه سلامت جسمی و روانشناختی، سالمندی جمعیت، زمینه ساز افزایش بیماری های مزمن می شود که این موضوع اهمیت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در این گروه سنی و آموزش سبک زندگی سالم برای تجربه سالمندی سالم را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

علی احمدی افزود: شهرداری منطقه ۱۳ به عنوان یکی از متولیان امر سلامت سالمندان نسبت به راه اندازی باشگاه نشاط سالمندی با شعار سلامت ما، حال خوب ما در سرای محلات صفا، نیروی هوایی، حافظیه و آشتیانی اقدام کرده است.

وی اظهار داشت: در این باشگاه، برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و گردشگری ویژه سالمندان به همراه مشاوره و آموزش های درمانی اجرا می شود.

ایمن‌سازی ۷نقطه حادثه‌خیز در منطقه ۱۴

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۴ اعلام کرد: معابر و شریان های بزرگراهی این منطقه به منظور کاهش نقاط حادثه خیز و تصادفات، ایمن می شود.

محمد ملاصالحی با بیان اینکه در حوزه ترافیک ارتقای ایمنی معابر امری ضروری است، گفت: برای این منظور و با حضور سرپرست اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران  نقاط حادثه خیز معابر منطقه شناسایی شد.

وی افزود: این طرح با توجه به آمار، نوع و تعداد ثبت تصادفات در هفت نقطه بزرگراهی منطقه چون بسیج، شهید محلاتی، خاوران، بلوار هجرت، خیابان ده حقی، شاه آبادی و میدان ۱۳ آبان در اولویت رفع خطر و ایمن سازی معابر اجرایی می شود.

ملاصالحی با اشاره به ایمن سازی دور برگردان بسیج، ایجاد پهلوگاه جهت تامین ایمنی ورود و خروج پارک اضطراری در این بزرگراه، کانالیزه کردن خودروهای عبوری، ایمن سازی و مناسب سازی کانال عابر پیاده و اصلاح هندسی در محورهای ابوذر، ده حقی و الله اکبر به عنوان کارهای انجام شده، گفت: ایمن سازی بلوارهجرت، تقاطع خیابان های شاه آبادی، گلشناس، ابوذر، ده حقی  و اصلاح هندسی در سه نقطه در ادامه ایمن سازی معابر و شریان های عبوری انجام خواهد شد.

سرپرست حمل و نقل ترافیک منطقه ۱۴ همچنین از نصب ایمن سازی مسیرهای ورودی و خروجی، اصلاح هندسی و بررسی نقاط حادثه خیز در راستای افزایش امنیت عابران خبر داد و خاطرنشان کرد: در این خصوص نسبت به ایمنی معابر شریانی و نقاطی که احتمال بروز حادثه در آنها وجود دارد،  اقدام به رفع خطر می شود.

افزایش ۳۰۰ درصدی بهره‌مندی از خدمات کتاب‌خوانی

شهردار منطقه ۹ گفت: بهره‌مندی از خدمات کتابخانه‌ای اندیشه‌سرای دکتر قریب بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

سید محمدرحیم مرتضوی افزود: با توجه به افزایش تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی عمومی در خصوص امکانات و ظرفیت‌های مجموعه اندیشه سرای دکتر قریب و همچنین بهسازی فضای قرائت خانه، شاهد رشد ۳۰۰ درصدی مراجعات علاقمندان به این مجموعه هستیم.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد میزان استقبال اهالی فرهنگ و اندیشه به این مجموعه نسبت به سنوات گذشته رشد بسیار قابل توجهی داشته و مراجعات عمومی به اندیشه سرای دکتر قریب همچنان رو به افزایش است.

شهردار منطقه ۹ همچنین عنوان کرد: میزان ثبت نامی های جدید این مرکز در سه ماهه ابتدایی امسال بیش از ۴برابر زمان مشابه سال گذشته است که نشان از استقبال قابل توجه شهروندان از این مجموعه دارد.

مرتضوی در پایان عنوان کرد: کتابخانه اندیشه سرای دکتر قریب واقع در خیابان شهید میرقادری، نرسیده به سی متری طالقانی با مجموعه چهار هزار جلد کتاب در بخش‌های گوناگون آماده ارایه خدمت به شهروندان علاقمند به حوزه کتاب و کتاب خوانی است.

اجرای عملیات علف تراشی در باغات و جنگل های منطقه ۲

شهرداری منطقه دو به منظور حفظ و صیانت از درختان و فضای سبز و جلوگیری از آتش سوزی احتمالی اقدام به اجرای عملیات علف تراشی و احداث آتش بر و تشکیل اکیپ های اطفاء حریق در باغات منطقه اقدام کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو با اشاره به اولویت برنامه های منطقه در صیانت از فضای سبز گفت: این منطقه به لحاظ  وجود یک هزار و ۹۰۸ هکتار فضای سبز از مناطق برخوردار ومطلوب شهر تهران در بحث سرانه فضای سبز است، بر همین اساس همزمان با آغاز فصل گرما و احتمال آتش سوزی در سطح فضای سبز و باغات منطقه، برنامه ریزی منسجم جهت جمع آوری علف های هرز صورت گرفت.

علیرضا جعفری افزود: عملیات حذف و جمع آوری علف‌های هرز در باغات، زمین های غیر محصور، لچکی ها و رفیوژهای بزرگراهی به صورت برنامه مستمر انجام می شود و در حال حاضر۸۰ هزار مترمربع از اراضی از علف های هرز پاکسازی شد.

وی با اشاره به گستردگی و پراکندگی پوشش گیاهی در سطح منطقه و وجود باغات که منجر به افزایش احتمال  آتش سوزی در سطح منطقه می شود گفت:  در راستای اقدامات پیشگیرانه از آتش سوزی‌های احتمالی، تشکیل تیم های اطفا حریق در سطح باغات  واحداث آتش بر در نقاط پر خطر  شناسایی شده  در دستور کار قرار گرفت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو در پایان فعال کردن گشت های حفاظتی در سطح فضای سبز منطقه را  از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: از مهمترین اقدامات علاوه بر احداث آتش بر، اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ جلوگیری از حریق  با توزیع اطلاعیه های هشدار دهنده در مناطق بحرانی  انجام شد.

ایجاد کاربری فرهنگی و اجتماعی برای برخی از فضاها و ساختمان های موجود در منطقه ۱۹

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در بازدید از منطقه ۱۹ برایجاد کاربری فرهنگی و اجتماعی برای برخی از فضاها و ساختمان های موجود در این منطقه تأکید کرد.

در این بازدید که با حضور احمد احمدی صدر مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، معاونین و مدیران این سازمان، شهردار منطقه، معاون اجتماعی و فرهنگی و مدیران منطقه همراه بود، ضمن بازدید از تالار یاس بوستان بزرگ ولایت در خصوص راه اندازی مجدد این مکان در راستای تسهیل در ازدواج جوانان و ترویج در امر ازدواج آسان بویژه برای اقشار کم برخوردار گفتگو و تبادل نظر شد.

به منظور ارائه خدمات در حوزه های مختلف برای کودکان کار و خیابان و خانواده آنها از ساختمان پیشنهادی منطقه به منظور افتتاح مرکز پرتو شماره دو بازدید و مقرر شد اقدامات لازم درخصوص راه اندازی این مرکز صورت پذیرد.

در ادامه مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با حضور در ساختمان سابق سرای محله رسالت خواستار راه اندازی و فعال کردن ساختمان مذکور شد و دستورات لازم در این خصوص را به معاونین سازمان ابلاغ کرد.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران منصوب شد

شهردار تهران بنابر پیشنهاد معاون حمل ونقل و ترافیک در حکمی سیدرضا مفیدی را به عنوان سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران منصوب کرد.

در جلسه ایکه  با حضور معاون شهردار تهران و جمعی از مدیران حوزه حمل ونقل وترافیک در محل آن معاونت حکم انشایی سید رضا مفیدی به وی تقدیم و از زحمات مدیرعامل پیشین تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم، معاون شهردار ضمن تکریم از زحمات و تمجید از حسن اخلاق و تخصص حسین مقدم مدیرعامل پیشین اظهار داشت: مسئولیت هایی که به مدیران واگذار می شود بدون تردید با توجه به حجم کاری و میزان استرس و پاسخگویی از منظر دنیوی هیچ گونه توجیهی نداشته و تنها دارای اجر اخروی است.

مجتبی شفیعی افزود: خوشبختانه در گذشته بنابر تلاش همکاران ستاد معاینه فنی ریل گذاری صحیحی در خصوص استاندارد سازی، ساماندهی و ایجاد وحدت رویه با سایر مراکز معاینه فنی کشور صورت پذیرفته که در حال حاضر این فرایند نیازمند تکمیل وتحول راهبردی است؛ تحولات در برخی از برنامه های راهبردی نظیر غیرمتمرکز کردن خدمات، ساده سازی و خصوصی سازی مورد انتظار است به نحوی که ستاد معاینه فنی با شفافیت در جایگاه نظارت بتواند موجب تسهیل در ارائه خدمات شود.

وی بیان کرد: اطمینان دارم مهندس مفیدی با عنایت به تخصص و تجربیات ارزشمند در حوزه صنعت خودرو خواهند توانست با مشارکت همکاران ستاد معاینه فنی این اهداف تبیین شده را تحقق بخشیده و  از ایشان شاهد عملکرد خوب و بازده مثبتی خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha