‍سنندج- ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ساخت و تکمیل استخر مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران بهاران سنندج یکی از مهمترین مطالبات مردم به ویژه قشر کارگر این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، فرزاد پیشکاری روز سه شنبه در پنجمین جلسه هیات اجرایی مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی کارگران استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: با ایجاد این مجموعه تفریحی، ورزشی می‌توان فرصت مناسبی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، کارگران و خانواده‌های آنان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه ورزش کارگری، ایجاد نشاط و شادابی، تضمین سلامت و افزایش تولید و بهره وری را دنبال دارد، افزود: ساخت مجموعه های ورزشی و ترویج ورزش کارگری و خانواده‌های این قشر زحمتکش هزینه نیست بلکه یک نوع سرمایه‌گذاری در ایجاد نشاط و تحرک بخشی است که در نهایت توسعه اقتصادی و افزایش بازدهی تولید در واحدهای اقتصادی را به دنبال دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: بهره برداری از استخر مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران بهاران سنندج، کمک بزرگی به دولت در خدمت رسانی به جامعه بزرگ کارگران کشور خواهد بود.

پیشکاری یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی که در رشته‌های مختلف ورزشی جامعه کارگری استان وجود دارد، نیاز است با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب این استخر در اسرع وقت به بهره برداری برسد و در خدمت جامعه بزرگ کار و تلاش استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استخر مجموعه کارگران بهاران سنندج آزمایش شده و موتورخانه، تاسیسات و اتصالات آن مشکلی ندارد، به تکمیل محوطه استخر نیز اشاره کرد و اظهار کرد: برق مجموعه مشکل دارد که با رایزنی با شرکت برق کردستان قرار است با افزایش ولتاژ برق مجموعه این مشکل نیز برطرف شود.

مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست کردستان را جزو استان هایی با ظرفیت بالای کارگری دانست و به اهمیت و جایگاه ورزش کارگری در کشور پرداخت و با بیان اینکه هیات های ورزش کارگری نه تنها باید رشد ورزش را بین کارگران مورد توجه قرار دهند، بلکه باید نگاه ویژه ای به خانواده و فرزندان کارگر نیز داشته باشند.

اسنانوندی افزود: تاکید ما در فدراسیون ورزش کارگری بر روی ماموریت‌های صنفی است و علاوه بر فعالیت های ورزشی، ترویج منزلت شغلی، مهارت‌آموزی، فرهنگ کار و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه استان کردستان ظرفیت های بالقوه ای در امر ورزش کارگری دارد اظهار امیدواری کرد با تعامل مسئولان استانی از این ظرفیت ها برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در جامعه کار و تولید استفاده شود.

اسناوندی با بیان اینکه از نزدیک شاهد اثرگذاری مجموعه های فرهنگی ورزشی کارگری در راستای ارتقاء وضعیت رفاهی، انگیزشی و سلامت کارگران هستیم، گفت: بهره برداری از استخر مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران بهاران سنندج، کمک بزرگی به دولت در خدمت رسانی به جامعه بزرگ کارگران کشور خواهد بود.

وی هیات امنای مجموعه های ورزشی کارگران را امانت داران کارگران و جامعه کار و تولید خواند و بر تسریع در راه اندازی استخر مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران بهاران سنندج، تاکید کرد.

در پایان جلسه مصوب شد مشکلات و کمبود های استخر مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران بهاران سنندج در اسرع وقت شناسایی و احصا شده، طلب پیمانکار با رایزنی با وزارت کار پرداخت و استخر مجموعه با نظارت هیات امنا به پیمانکار واگذار شود.