کاشان - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: در یک سال گذشته۲ هزارو ۳۰۰ مورد بازرسی از مرکزهای عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی، مرغ فروشی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شهرستان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، سعید راعی روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: در این بازدیدها مقدار ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده فاسد ضبط و معدوم شد، همچنین ۱۰ واحد غیر بهداشتی شناسایی و به دادگاه و تعزیرات حکومتی معرفی و ۲ واحد نیز با دستور مقام قضایی پلمب شد.

وی اظهار کرد: در این مدت کار نظارت بر سلامت سه هزار و ۴۳۴ راس دام سبک و سنگین کشتار شده در کشتارگاه مشترک دام اردستان و زواره انجام و ۱۴ لاشه کامل شتر، گاو، گوسفند و بز حذف و یکهزار و ۳۳۶ قطعه احشاء خوراکی به وزن ۳۷۰ کیلوگرم از چرخه مصرف خارج‌ و تعدادی لاشه نیز اصلاح شده است.

رییس شبکه دامپزشکی اردستان بیان کرد: در سال گذشته برای پیشگیری از بروز انواع بیماری های دام و طیور با هدف افزایش تولید و صیانت از سرمایه های دامی شهرستان، تعداد ۲۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین علیه انواع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام به صورت رایگان با همکاری بخش خصوصی با عنوان خرید خدمت به ارزش ۶ میلیارد ریال واکسینه شدند.

راعی اضافه کرد: همچنین ۸۰۰ قلاده سگ گله و نگهبان علیه بیماری هاری واکسینه شدند، در این مدت آزمایش‌های تب مالت، تب کنگو و دیگر بیماری‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: در طول یکسال گذشته هفت اردوی طرح جهادی قرارگاه محرومیت زدایی در سطح روستاهای محروم برگزار و طرح واکسیناسیون، سم پاشی محل نگهداری دام و طیور، درمان رایگان و ۱۷ مورد آموزش های عمومی به یکهزار و ۴۱۱ نفر داده شد.

رییس شبکه دامپزشکی اردستان بیان کرد: طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با تلاش نیروهای این شبکه و با همکاری بسیج و جهاد کشاورزی به صورت رایگان واکسینه شدند.

راعی گفت: در حال حاضر هفت مرکز درمانی خصوصی، پنج داروخانه و یک آزمایشگاه در شهرستان فعال است و ۱۴ پزشک بر فعالیت کارخانه ها نظارت دارند.

در شهرستان اردستان ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و ۱۲۴ واحد مرغداری گوشتی فعال با جوجه ریزی سالیانه بیش از ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه فعالیت دارند.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.