۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۱۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85621857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انجام ۲۳۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در اردستان

 کاشان - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: در یک سال گذشته۲ هزارو ۳۰۰ مورد بازرسی از مرکزهای عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی، مرغ فروشی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شهرستان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، سعید راعی روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: در این بازدیدها مقدار ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده فاسد ضبط و معدوم شد، همچنین ۱۰ واحد غیر بهداشتی شناسایی و به دادگاه و تعزیرات حکومتی معرفی و ۲ واحد نیز با دستور مقام قضایی پلمب شد.

وی اظهار کرد: در این مدت کار نظارت بر سلامت سه هزار و ۴۳۴ راس دام سبک و سنگین کشتار شده در کشتارگاه مشترک دام اردستان و زواره انجام و ۱۴ لاشه کامل شتر، گاو، گوسفند و بز حذف و یکهزار و ۳۳۶ قطعه احشاء خوراکی به وزن ۳۷۰ کیلوگرم از چرخه مصرف خارج‌ و تعدادی لاشه نیز اصلاح شده است.

رییس شبکه دامپزشکی اردستان بیان کرد: در سال گذشته برای پیشگیری از بروز انواع بیماری های دام و طیور با هدف افزایش تولید و صیانت از سرمایه های دامی شهرستان، تعداد ۲۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین علیه انواع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام به صورت رایگان با همکاری بخش خصوصی با عنوان خرید خدمت به ارزش ۶ میلیارد ریال واکسینه شدند.

راعی اضافه کرد: همچنین ۸۰۰ قلاده سگ گله و نگهبان علیه بیماری هاری واکسینه شدند، در این مدت آزمایش‌های تب مالت، تب کنگو و دیگر بیماری‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: در طول یکسال گذشته هفت اردوی طرح جهادی قرارگاه محرومیت زدایی در سطح روستاهای محروم برگزار و طرح واکسیناسیون، سم پاشی محل نگهداری دام و طیور، درمان رایگان و ۱۷ مورد آموزش های عمومی به یکهزار و ۴۱۱ نفر داده شد.

رییس شبکه دامپزشکی اردستان بیان کرد: طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با تلاش نیروهای این شبکه و با همکاری بسیج و جهاد کشاورزی به صورت رایگان واکسینه شدند.

راعی گفت: در حال حاضر هفت مرکز درمانی خصوصی، پنج داروخانه و یک آزمایشگاه در شهرستان فعال است و ۱۴ پزشک بر فعالیت کارخانه ها نظارت دارند.

در شهرستان اردستان ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و ۱۲۴ واحد مرغداری گوشتی فعال با جوجه ریزی سالیانه بیش از ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه فعالیت دارند.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha