تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «مهری رجایی» را به عنوان «سرپرست پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان» منصوب کرد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از وزارت علوم، حکم انتصاب حسین سیمایی به مهری رجایی به شرح ذیل است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند سرکارعالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم فناوری و نوآوری، به موجب این حکم به عنوان سرپرست پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان منصوب می‌شوید.

وی افزوده است: با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی و توجه به راهبردهای اساسی دولت وفاق ملی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم، فناوری و نوآوری به‌ویژه توسعه پارک، مراکز رشد و حل مشکلات پیشروی واحدهای فناور و موسسات دانش‌بنیان مستقر ایفا کنید. انتظار می‌رود موارد زیر در اولویت‌های اجرایی سرکارعالی قرار گیرد.

اجرای کامل سیاست‌های ابلاغی و تعامل مستمر با معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم؛

پیگیری امور مربوط به توسعه زیرساخت‌های فیزیکی و فناوری به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز واحدهای فناور؛

تدوین ساز و کار عملیاتی جهت تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری‌های نوظهور؛

تلاش در جهت ماموریت‌گرایی پارک و ایجاد قطب‌های فناوری؛

تعامل با دستگاه‌های اجرایی مرتبط ملی و استانی در جهت تامین منابع مالی و جذب اعتبارات مربوطه؛

کمک به جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های فناورمحور و زیرساخت‌های مرتبط و شکل‌گیری ظرفیت نوآوری با محوریت بخش خصوصی؛

کمک به افزایش تعاملات موثر و هدفمند مراکز علمی و فناوری و تعاملات سازنده با دیگر نهادهای اقتصادی، دستگاه‌های اجرایی و صنایع استان؛

پیگیری بهره‌برداری از منابع قانونی مرتبط با حوزه فناوری و نوآوری از جمله مفاد قانون جهش تولید دانش‌بنیان با تاکید بر ماده ۱۱ این قانون.

مهری رجایی دانش‌آموخته دکترای کامپیوتر نرم‌افزار، عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان با مرتبه استادیار است که در دوره دکترا دانشجوی دانشجوی ممتاز دانشگاه علم و صنعت بوده است. وی پیش از این رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیک دانشگاه سیستان و بلوچستان بوده است.

یش از این دکتر محمدنبی شهیکی‌تاش، رئیس سابق پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان بود که به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم و سرپرست سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران منصوب شده است.