۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85254003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرزبانی کردستان از طرح‌های پژوهشی دانش‌بنیان حمایت می‌کند

سنندج- ایرنا- فرمانده مرزبانی کردستان با اشاره به برخی از نیازهای فناورانه گفت: حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی و نخبگانی و طرح‌های فناورانه و نوآورانه شرکتهای دانش بنیان که به مرتفع شدن چالش‌های موجود کمک کند، در اولویت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدعارف سپهری روز سه شنبه در نشست علمی با نوآوران استان کردستان در پارک علم و فناوری در سنندج اظهار کرد: چالش‌های حوزه مرزبانی از جمله تامین آب و برق، وسائل نقلیه سریع در پاسگاه‌های مرزی سخت گذر در مناطق سردسیر، لباس‌ و پوتین‌های مناسب این مناطق، رصد مرز توسط دوربین‌های هوشمند است و طرحهایی که به رفع این چالش کمک کند، در اولویت اصلی مرزبانی برای حمایت است.

وی با اشاره به اهمیت نشست‌های هم‌اندیشی و تعامل با نخبگان دانشگاهی و فعالان حوزه نوآوری و فناوری، گفت: همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری میان فرماندهی مرزبانی، دانشگاه و پارک علم و فناوری موجب کمک به این فرماندهی در اجرای مأموریت‌های خود به‌ویژه در حراست از مرزهای غربی کشور خواهد شد.

فرمانده مرزبانی کردستان با تاکید بر این که نقطه قوت کشورها در حال حاضر علم و فناوری است، افزود: در حال حاضر هیچ دستگاهی در کشور نمی‌تواند به موضوع علم و فناوری و استفاده از آن بی‌تفاوت باشد و یا خود را از استفاده از علم و فناوری بی‌نیاز ببیند و اولویت ما بهره‌گیری از پتانسیل‌های نخبگان فعال در پارک علم و فناوری است.

رییس پارک علم و فناوری کردستان نیز با تاکید بر گسترش تعاملات و حل نیازهای فناورانه این نیرو از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، اظهار کرد: حل مشکلات استان و کشور از طریق حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فناورانه و علمی امکان‌پذیر است و اطمینان داریم راه‌حل‌های نخبگان، فناوران و نوآوران تحت حمایت پارک علم و فناوری کردستان می‌تواند در حل چالش‌های فرماندهی مرزبانی راهگشا باشند.

بابک سوری افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توانمندی در پارک حضور دارند که می‌توانند در زمینه هوشمندسازی این فرماندهی و توسعه و تجهیز این نیرو و سایر معضلات و مشکلات به کمک بیایند.

وی با قدردانی از تلاش‌های مجددانه فرماندهی مرزبانی در ایجاد نظم و امنیت در مرزها گفت: پارک علم و فناوری آمادگی همکاری خود را در استفاده از توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در راستای رفع نواقص و معایب پاسگاه‌های مرزی و دیگر بخش‌های این فرماندهی اعلام ‌می‌کند.

در این نشست، برخی از مدیران واحدهای فناور و اساتید دانشگاه نیز به مواردی چون برگزاری تور بازدید نمایندگان واحدهای فناور از مناطق مرزی و احصا نیازهای مرتبط با ماموریت فرماندهی مرزبانی، ارائه لیستی از نیازمندی‌های حوزه نوآوری و فناوری توسط فرماندهی مرزبانی به منظور ارائه راه حل توسط واحدهای فناور، استفاده از برخی از کالاهای مکشوفه به ویژه در حوزه سلامت و درمان در سیستم بهداشت و درمان بدون نمونه تولید داخل و الزام ارکان فرماندهی مرزبانی به استفاده از محصولات و خدمات واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخت استان اشاره کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha