تهران- ایرنا- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نمایشگاه ملی صنایع‌دستی محلی برای فروش و بازاریابی محصولات قابل مطرح در بازار است و هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه بازار و فروش است و در کنار آن آثار فاخر نمایش داده می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مریم جلالی امروز-سه‌شنبه ۱۷ مهر- در دومین نشست وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با مدیران کل استان‌ها گفت: سی‌وهفتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از ۲۳ تا ۲۶ آبان برگزار می‌شود و اهمیت هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این رویداد به‌عنوان نخستین تجلی‌ هم‌گرایی تمامی دستگاه‌های مرتبط با صنایع‌دستی در سه حوزه آموزش، تولید و بازرگانی است.

وی با اشاره به برگزاری همزمان این نمایشگاه با نمایشگاه فرش و دعوت از هیات‌های تجاری خارجی اظهار داشت: هدفمان معرفی برند(ویژن)های صنایع‌دستی است که قابلیت فروش و عقد قرارداد دارند و می‌توانند استمرار زنجیره ارزش را داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی در عرصه بین‌المللی گغت: افزایش میزان فروش محصولات شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی از جمله مطالبات شورای جهانی صنایع‌دستی است.

جلالی بر جلب توجه کانون‌های تاثیرگذار در حوزه صنایع‌ دستی و استفاده از ظرفیت نهادهای دولتی، غیردولتی، بنگاه‌های بزرگ و مسئولیت اجتماعی سایر صنایع‌ استان‌ها، حوزه‌های حمایتی از جمله بنیاد برکت و بنیاد علوی برای نقش‌آفرینی در برگزاری نمایشگاه تاکید کرد.