بهارستان - ایرنا - شهردار نسیم شهر گفت: مشکلات محیط زیستی رودخانه شادچای با ساماندهی حریم آن و افتتاح چندین طرح عمرانی در حاشیه رودخانه رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا باباحسینی روز سه شنبه در مراسم افتتاح چندین پروژه عمرانی و خدماتی در نسیم شهر با اشاره به آلاینده های محیط زیستی و انباشت پسماند در حریم رودخانه شادچای، اظهار داشت: با ایجاد کمربند سبز و ساخت پل های ارتباطی بین دو منطقه همدانک و خیرآباد بخشی از معضلات در این منطقه رفع خواهد شد.

وی افزود: افتتاح و بهره برداری از طرح مهم پل ارتباطی، باعث سهولت در تردد شهروندان، حفظ سلامت مردم و بهبود سطح کیفی زندگی ساکنان در این منطقه شده است.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه این پروژه ترافیکی و محیط زیستی به صورت مشترک توسط شهرداری‌های نسیم شهر و گلستان انجام شده است،افزود: طی سال های گذشته تخلیه نخاله های ساختمانی و پسماندهای مختلف در بستر و حریم رودخانه شادچای توسط عده ای صورت گرفت که حقوق شهر و شهروندان را رعایت نمی کردند.

وی افزود: این موضوع سبب انباشت پسماند در رودخانه و متصاعد شدن بوی نامطبوع حاصل از آن به ویژه در فصول گرم سال می شد و از طرفی مسیر ورودی و خروجی غیر استاندارد پل زیرگذر باعث نارضایتی مردم شده بود.

باباحسینی ادامه داد: این طرح به منظور رفع گره ترافیکی، حفظ محیط زیست، رسیدگی به درخواست های مردمی و ساماندهی مسیر آب این رودخانه با تلاش‌های شبانه روزی نیروهای حوزه عمرانی شهرداری با حضور استاندار تهران و دیگر مسئولان شهری افتتاح شد.

شهردار نسیم شهر در ادامه از حمایت های بی دریغ استاندار تهران در راستای تحقق وعده مدیریت شهری و اجرای این پروژه که باعث تحول و بهبود کیفیت زندگی شهروندان و کاهش گره ترافیکی و رفع مشکل زیست محیطی در این منطقه شده است قدردانی کرد.

نسیم شهر با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب پایتخت قرار دارد.