زاهدان - ایرنا - مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: با مدیریت بهینه فضای آموزشی و کمک خیران در سالجاری یک‌هزار و ۵۰۰ کلاس درس جدید به استان افزوده شده که این اقدام، گامی مهم در جهت توسعه آموزش و عدالت آموزشی در منطقه است.

میثم لک زایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان یک بخش کلیدی در توسعه آموزشی کشور همواره مورد توجه مسوولان و خیران بوده است.
وی با اشاره به ضرورت مدیریت فضای آموزشی با توجه به نوسازی مدارس ادامه داد: سیستان و بلوچستان در این زمینه توانسته به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد به طوریکه از ابتدای امسال ۷۱۰ کلاس درس به دانش‌آموزان تحویل داده شد و در حال حاضر، یک‌هزار و ۴۵۰ کلاس درس با زیربنای ۲۵۰ هزار متر مربع در حال ساخت بوده که این امر نویدبخش آینده‌ای روشن برای نسل‌های آینده است.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از موضوعات اساسی، رفع کمبود معلم با سیاست بومی‌سازی بوده که به برکت نظام جمهوری اسلامی به خوبی مدیریت شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های سرمایشی و گرمایشی استاندارد نیز از سه سال و نیم اخیر مورد توجه قرار گرفته و ۱۸ هزار کلاس درس به این سیستم‌ها مجهز شده‌اند.

لک زایی بیان کرد: این تلاش‌ها با حمایت قدرتمند خیران و همکاری دولت، توانسته گردش مالی و اعتباری آنان را به سمت ۳۰ هزار میلیارد ریال هدایت کند، که نشان از اهمیت و تأثیر فعالیت‌های خیرخواهانه در پیشرفت استان دارد.

وی عنوان کرد: آموزش زیربنای توسعه است و تمام تلاش‌ها در راستای تقویت این زیرساخت حیاتی ادامه خواهد یافت تا عدالت آموزشی به بهترین شکل ممکن محقق شود.