رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برای رفع مسائل اساسی استان تمام ظرفیت ها را پای کار آورده و همه تلاش خود را انجام می دهم، گفت: بدین منظور برنامه‌های تدوین شده را در راستای بهبود شرایط و ارتقاء استان با قوت پیش می‌برم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی حق‌شناس روز چهارشنبه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رئیس و اعضای نظام پزشکی رشت و حومه با تاکید بر اینکه در این راه هر مدیر و مسئولی که نمی تواند، راهش را جدا کند، اضافه کرد: اهداف و برنامه‌هایی برای رفع مشکلات استان از جمله پسماند و فاضلاب ترسیم کرده‌ایم که با جدیت پیش خواهیم برد.

وی در ادامه با طرح مشکلات گیلان در حوزه پسماند، فاضلاب و تالاب بین‌المللی انزلی اضافه کرد: علاوه بر ورود گل و لای و رسوبات به تالاب انزلی، فاضلاب انسانی نیز بدان وارد می‌شود که به شدت به زیست بوم آن آسیب زده و می زند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برای رفع مشکل ورود فاضلاب انسانی در تالاب بین‌المللی بندرانزلی باید چاره اندیشی اساسی شود، اظهار کرد: اگر تدبیری جدی برای حفظ و احیای این تالاب نشود ریزگردهای موجود در آن موجب بروز بیماری‌های پوستی، گوارشی و سرطان ها و غیره می‌شود.

وی در بخش دیگری از این دیدار با قدردانی از تلاش های پزشکان و خدمات ماندگار آنان اضافه کرد: امنیت و سلامت ۲ نعمت ارزشمند در هر جامعه ای است و اگر این ۲ مقوله نباشد؛ پیشرفت و توسعه محقق نمی‌شود از اینرو باید تلاش این گروه ها ارج نهاده شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه انسان سالم، محور توسعه پایدار است، اظهار کرد: انسان سالم ضامن تامین امنیت بوده و موجب توسعه و پیشرفت می‌شود از اینرو در موضوع اهمیت بخش سلامت هیچ تردیدی نیست و سرمایه گذاری در این حوزه و تقویت آن به جامعه سالم و توسعه یافته منجر می شود.

حق شناس، در زمینه تعرفه‌های خدمات پزشکی و نظام‌های صنفی اضافه کرد: دولت‌ها نباید در این مسایل ورود کنند که هر جا در مباحثی از این دست دخالت کرده موجب بروز ناکارآمدی شده اند.

وی اظهار کرد: تصور دولت‌ها این است که قیمت گذاری در موضوعاتی همچون نان و تعرفه پزشکی به نفع مصرف کننده است اما نه نتیجه نشان داده که اینگونه نیست اما باید نظارت ها و پوشش های جامعه هدف ارتقاء یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان درباره موضوع مطرح شده برای حضور نمایندگان برخی صنوف در شورای اداری استان عنوان کرد: در صورت نبود مشکل ظرفیت مکان برگزاری، محدویتی برای حضور آنان وجود ندارد.