زاهدان - ایرنا - معاون محرومیت زدایی و مردم یاری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه تامین لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت را در دستور کار داریم، گفت: بیش از هشت هزار بسته لوازم التحریر بین دانش‌آموزان مناطق محروم سیستان و بلوچستان توزیع شد.

سرهنگ علی اکبر جعفری روز چهارشنبه در مراسم توزیع بسته‌های لوازم التحریر در مدارس حاشیه‌ای شهر زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: معاونت محرومیت زدایی و مردم یاری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در کنار ساخت و سازی که در قالب فضای آموزشی انجام می‌دهد، نگاه ویژه‌ای به کمک به محرومان و دانش آموزان محروم و کم بضاعت دارد.

وی افزود: علاوه بر هشت هزار بسته کیف و لوازم التحریر، ۲۰ هزار بسته لوازم بهداشتی مدارس با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال تهیه و قبل از مهرماه در سراسر سیستان و بلوچستان بمنظور استفاده بهینه زمانی دانش آموزان دارای شرایط توزیع شد.

به گفته معاون محرومیت زدایی و مردم یاری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه این اقلام در ۴۷ کارگاه زیر مجموعه محرومیت زدایی در سیستان و بلوچستان که در زمینه تولید البسه، پوشاک و کیف مدارس فعالیت دارند، تولید شده است.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۵۳ هزار بسته لوازم التحریر و کیف مدارس بین دانش‌آموزان مناطق محروم سیستان و بلوچستان در سال‌های گذشته توسط معاون محرومیت زدایی و مردم یاری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، از آمادگی این معاونت برای ساخت و کمک به مجموعه‌های آموزشی زیر پوشش آموزش و پرورش خبر داد.

ساخت بیش از هزار کلاس درس توسط معاونت مردم یاری و محرومیت زدایی قرارگاه قدس

سرهنگ جعفری خاطرنشان کرد: قرارگاه قدس در کنار همه خدمات امنیتی و حمایتی، فنی و مهندسی در سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به بالا بردن سطح مقوله آموزش و کمک به افزایش فضای آموزشی سیستان و بلوچستان بنابر ضرورت‌های آموزشی داشته که در همین راستا ساخت یک‌هزار و ۲۲۴ کلاس درس و ۴۶ هزار متر مربع توسط معاونت مردم یاری و محرومیت زدایی به فضای آموزشی این منطقه افزوده شده است.

وی ادامه داد: در کنار این خدمات برای دانش آموزان مدارس محروم و حاشیه شهرها تاکنون بیش از ۳۶۵ سرویس بهداشتی، ۳۴ هزار البسه، ۲ هزار جفت کفش و پنج هزار سبد معیشتی مساعدت و توزیع شده است.

معاون محرومیت زدایی و مردم یاری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گفت: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و بسیج دانش آموزی در طرح عجمیان و طرح هجرت سه، بیش از پنج هزار مدرسه را مرمت و بازسازی کردند که قابل تقدیر است.