۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82244255
T T
۰ نفر
توزيع نوشت افزارهاي اهدايي رهبري درسيستان و بلوچستان 4 برابرافزايش يافت

زاهدان- ايرنا- فرمانده قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه در جنوب شرق كشور گفت: توزيع نوشت افزارهاي اهدايي رهبر معظم انقلاب در سيستان و بلوچستان امسال در مقايسه با سال گذشته چهار برابر افزايش يافته است.

سردار سرتيپ پاسدار محمد ماراني روز دوشنبه در حاشيه توزيع نوشت افزارهاي اهدايي رهبر معظم انقلاب درمدرسه استثنايي زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين اقدام خداپسندانه در سيستان و بلوچستان از سال 88 با حضور سردار شهيد شوشتري آغاز و همچنان با قوت ادامه دارد.
وي تصريح كرد: امسال با وجود اعتبارات محدود قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه توزيع بيش از 31 هزار بسته نوشت افزار با اعتبار پنج ميليارد ريال از سوم مهر بين دانش آموزان نيازمند سيستان و بلوچستان آغاز شده به طوري كه در مقايسه با سال گذشته حدود هشت هزار بسته رشد دارد.
وي افزود: همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد با برنامه ريزي هاي صورت گرفته مقرر شده است در منطقه جنوب شرق و در استان هاي سيستان و بلوچستان، هرمزگان، كرمان و ديگر مناطق محروم توزيع نوشت افزار به دانش آموزان نيازمند صورت گيرد.
فرمانده قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه در جنوب شرق كشور تصريح كرد: با همكاري آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان نيازمندي هاي اين حوزه شناسايي شده كه ساختن مدارس و توزيع لوازم التحرير از جمله بخشي از نيازهاست كه در دستور كار قرار گرفته است.
وي افزود: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته مقرر شده با توجه به نياز فراوان سيستان و بلوچستان به فضاهاي آموزشي بين 60 تا 100 مدرسه امسال در اين استان ساخته شود.
وي تاكيد كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در كنار ماموريت اصلي خود يعني تامين امنيت؛ همچنين محروميت زدايي، اقتصاد مقاومتي و رفع نيازهاي فرهنگي را در اولويت برنامه هاي خويش قرار داده تا مردم مناطق محروم از مزايايي آنها بهره مند شوند.
مديركل آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با قدرداني از تلاش هاي سپاه پاسداران با اين نهاد گفت: حدود 100 هزاربازمانده از تحصيل در استان وجود داشت كه با تلاش و همكاري همه دلسوزان بخشي از اين افراد جذب كلاس هاي درس شده يا در حال جذب هستند.
عليرضا نخعي افزود: برخي از مشكلات بازماندگي از تحصيل دانش آموزان استان نداشتن تمكن مالي خانواده در تامين مايحتاج اوليه تحصيل دانش آموزان است كه اميدواريم با كمك خيران و انجام اقدامات خداپسندانه زمينه فراگيري علم و دانش همه افراد جامعه فراهم شود.
وي با بيان اينكه بيش از 60 هزار دانش آموز بازمانده از تحصيل سيستان و بلوچستان نيازمند كمك فوري هستند گفت: خيران نيك انديش مي توانند اين نهاد را در رفع نيازهاي آموزشي اين دانش آموزان ياري رسانند.
به گزارش ايرنا هم اينك افزون بر 620 هزار دانش آموز در 6 هزار و 700 مدرسه در حال تحصيل و افزون بر 36 هزار فرهنگي نيز سكان دار تعليم و تربيت استان هستند.
7316 ** 6081 خبرنگار:عصمت جهاني ** انتشار دهنده: حيدر سراياني
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنيال كنيد. @irnazahedan
۰ نفر