اهواز- ایرنا - نویسنده و کارگردان نمایش «اَگرِسُر» (متجاوز به سرزمین) گفت: این اثر هنری با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان تولید و آماده نمایش است.

محمد گله ملکی چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هنر نمایشی می‌تواند قالبی تاثیرگذار در بازتاب حماسه مردم مظلوم فلسطین و غزه باشد اظهار کرد: باید تلاش کنیم با زبان هنر، مظلومیت مردم فلسطین را به گوش دنیا برسانیم.

وی با بیان اینکه هنر متعهد، هنری است که این مسائل را فریاد بزند افزود: هدف از تولید این نمایش این است که با به تصویر کشیدن مظلومیت مردم فلسطین به جهانیان ثابت کنیم که ظلم پایدار نخواهند ماند، در همین راستا این نمایش در قالب ژانر احساسی (درام) تولید شد تا برای مخاطب تازگی داشته باشد.

گله ملکی تصریح کرد: کارگردانی این اثر به صورت مشترک با آقای "فرزاد رمضانی" میباشد که در موسسه فیروزه و با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و بسیج هنرمندان تولید شده است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا این اثر به جشنواره استانی و جشنواره فجر برسد تا سراسر ایران این نمایش را ببینند و مظلومیت مردم فلسطین را درک کنند.

دیگر کارگردان نمایش "اَگرِسُر" نیز در این گفت و گو با اشاره به این‌ که هنر در عرصه‌های مختلف می‌تواند با تصویرگری، ظلم صهیونیست‌ها به مردم مظلوم فلسطین، نقشی مؤثر در احقاق حق آن‌ها داشته باشد اظهار کرد: در شرایطی که رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی به راحتی چنین جنایات بزرگی را مرتکب می‌شود، تنها راهکار برای روایت مظلومیت مردم این سرزمین استفاده از زبان هنر است.

فرزاد رمضانی خاطرنشان کرد: با به کارگیری هنر پاک می‌توان مظلومیت مردم غزه را به تصویر کشید و بسیار مفتخریم که با تولید این اثر توانستیم نقش کوچکی در این زمینه داشته باشیم.