۲۷ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۴۰
کد خبر: 80281163
T T
۰ نفر
هنرمندان تئاتر در بازتاب مقاومت مردم فلسطين تلاش بيشتري كنند

تهران – مدير دفتر تئاتر ديني همزمان با فرا رسيدن روز جهاني قدس با اشاره به حضور همه جانبه هنرمندان نمايش كشور دوشادوش ملت ايران در راه پيمايي روز قدس بر تلاش خانواده تئاتر در بازتاب مقاومت مردم مظلوم فلسطين به جهانيان تكيد كرد.

'محمود فرهنگ' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: مساله حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین مساله ای جهانی است و هنرمندان كشور به ویژه فعالان عرصه تئاتر در كنار حضور یكپارچه در راه پیمایی روز قدس می توانند با تولید آثار نمایشی متنوع و مختلف سهم مهمی در بازتاب همه جانبه ابعاد این مقاومت در عرصه داخلی و بین المللی داشته باشند.

وی ادامه داد: ذات هنر تئاتر با روح رفتارهای انسانی عجین بوده و در حقیقت این هنر با تولید و ارایه روابط انسانی در بسترهای مختلف، مخاطب را به جهانی را وارد می كند كه می تواند بیشترین همذات پنداری و تاثیرگذاری را بر روح و جسم آنها داشته باشد.

كارگردان نمایش 'رویای صادقه' هنر نمایش را دارای فراگیرترین زبان در میان هنرهای مختلف دانست و گفت: این زبان جهانشمول با قرار گرفتن در بطن حوادث و اتفاقات دنیای معاصر می تواند به آیینه ای تمام نما جهت بازتاب واقعی و حقیقی رویدادهای جهان پیرامون ما بدل شود.

وی ادامه داد: رسالت هنر حقیقت گویی و هیچ حقیقتی شفاف تر از مظلومیت مسلمانان فلسطین در برابر فجایع رژیم اشغالگر قدس در جهان اسلام جود ندارد، هر چند كه طی یك دهه اخیر ظلم استعمارگران بیش از پیش دامان مسلمانان جهان را فرا گرفته است اما نفس فلسفه مقاومت امید پیروزی را در قلب مردم مظلوم همواره روشن نگه داشته و خواهد داشت.

فرهنگ یادآورشد: در این میان هنر نمایش می تواند در تقویت روحیه ایستادگی و امید به پیروزی همه مظلومان بر جابران زمانه نقش تعیین كننده ای داشته باشد و بر این اساس لازم است كه عموم مسلمانان به ویژه هنرمندان ایرانی تلاش، جدیت وهمت خود را برای تولید آثار مناسب و فاخر جهت بازتاب حقانیت مردم فلسطین و تاكید بر راه روشن پیروزی مقاومت بیش از گذشته افزایش دهند.

فراهنگ** 9266