کرج - ایرنا - استاندار البرز با اشاره به اهمیت ترافیکی آزاد راه شهید سلیمانی کرج اعلام کرد: رفع موانع مالی و تامین اعتبارات این پروژه با جدیت دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،« مجتبی عبداللهی » روز چهارشنبه در نشست بررسی موضوعات و موانع پیشرفت پروژه آزاد راه شهید سلیمانی کرج افزود: انتظار می رود در تعاقب بازدیدها و جلسات تخصصی در خصوص این پروژه بتوانیم با رفع موانع ومشکلات مالی، نسبت به بهره برداری از این آزادراه تا پایان سال جاری اقدام کنیم.

وی بیان کرد: پیمانکار پروژه به رغم تمام مشکلات و تنگناهای مالی با قدرت در حال فعالیت است.
عبداللهی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته و تعامل ویژه مسوولان قضایی، توفیق یافتیم ظرف ۲ هفته سند زمین کارگاه آزادراه شهید سلیمانی را برای واگذاری به پیمانکار اخذ کنیم.
استاندار البرز بیان کرد: در این راستا ضرورت دارد که سایر موانع واگذاری نیز برطرف شود تا پیمانکار برای ادامه کار مشکلی نداشته باشد.
وی افزود: با محاسبات صورت گرفته با راه اندازی این آزادراه از محل صرفه جویی مصرف سوخت و تسهیل در تردد مردم، مجموعه اعتبارات صرف شده در این پروژه، باز خواهد گشت.

آزادراه شهید سلیمانی به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای شرقی به جاده کرج چالوس و آزادراه شهدای البرز و از انتهای غربی به خیابان خوارزمی و آزادراه کرج_قزوین می رسد.

همچنین شاخص ترین قسمت این پروژه پل B۱ می‌باشد که بزرگترین پل خاورمیانه به شمار می‌رود که با پیشرفت چشمگیری در حال اجرا می‌باشد و سازه ها و پیچیدگی مهندسی این پل در کشور بی نظیر است.

بخش نخست و میانی این آزادراه به‌طول ۷‌.۶ کیلومتر در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۲ با حضور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.