بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۹ میلیارد ریال برای خرید چادر و نیز تجهیزات مورد نیاز مدارس عشایری استان هزینه شد. 

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم اکبری روز چهارشنبه در همایش هفته ملی کودک در مدارس عشایری خراسان شمالی اظهار کرد: ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و بهسازی مدارس عشایری استان هزینه و ۵۵ تخته چادر برای دایرشدن مدارس عشایری استان با ۶ میلیارد ریال خریداری شد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به دنبال تحقق عدالت آموزشی است افزود: خوشبختانه توجه ویژه ای به مدارس عشایری استان توجه و برای سال تحصیلی جدید ۲۰ سرویس بهداشتی برای این مدارس تامین شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۵۲ مدرسه عشایری در استان دایر است که در آن هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز زیر نظر ۸۸۱ معلم تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی دارای ۱۰۸ مدرسه عشایری استان کوچ رو است گفت: به زودی معلمان این مدارس همراه با عشایر کوچ روی می کنند که ۷۸ مدرسه عشایری این استان در استان گلستان میزبان دانش آموزان است.

اکبری گفت: عشایر ذخایر انقلاب هستند، این قشر مرزبان، تولید کننده و مولد بوده و نقش بسیاری در تامین امنیت غذایی دارند، برای توسعه فعالیت های این تولیدکنندگان، آموزش و پرورش در کنار آنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۸۰ دانش آموز عشایری استان در ۱۰ مدرسه شبانه‌ روزی شامل چهار مدرسه پسرانه و ۶ مدرسه دخترانه تحصیل می کنند.

به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت هفته ملی کودک در مدارس عشایر سیار خراسان شمالی با مشارکت عشایر منطقه قلندرآباد شهرستان شیروان برگزار شد و در این آیین زنگ هفته ملی کودک نواخته شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و در آن بیش از ۱۹۴ هزار دانش آموز زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند.