۲۷ مدرسه جدید عشایری در خراسان شمالی ایجاد شد

بجنورد- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سال تحصیلی جدید ۲۷ مدرسه به آموزشگاه های عشایری استان افزوده شد و شمار آن به ۳۲۸ باب رسید.

عصمت بدخشان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هفت هزار دانش آموز عشایری استان در سال تحصیلی جدید زیر نظر ۸۸۱ نفر معلم مشغول به تحصیل خواهند شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: ۱۰۷ مدرسه عشایری استان سیار و کوچ‌ رو و ۸۷ مدرسه در مناطق عشایری استان گلستان است.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان عشایری استان در ۱۰ مدرسه شبانه‌ روزی شامل چهار مدرسه پسرانه و ۶ مدرسه دخترانه است و در آن ۸۸۴ دانش‌ آموز تحصیل می‌ کنند.

بدخشان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به دنبال تحقق عدالت آموزشی است گفت: مصداق آن وجود مدارس با یک دانش آموز و یک معلم در استان است همچنین ۱۳۸ مدرسه استان با کمتر از پنج دانش آموز مصداقی در این باره است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به کمک های مالی برای تجهیز مدارس عشایر افزود: مدارس عشایر استان امسال با ۱۳ میلیارد ریال اعتبار تجهیز می شوند همچنین ۵۵ تخته چادر برای مدارس عشایری تامین شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و در آن بیش از ۱۹۴ هزار دانش آموز زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha